یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شهرهوشمند
ویزیت انلاین

طبق مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛

تبادل اسناد سلامت در سامانه اطلاعات بیمارستانها الزامی شد

شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در راستای توسعه، تکمیل و گسترش خدمات سلامت الکترونیکی در کشور، سامانه اطلاعات بیمارستان ها را موظف به تبادل الکترونیکی اسناد سلامت کرد.

ادامه مطلب

ربات

تحویل غذا با ربات در پاییز امسال

با افزایش خودکارسازی در دوران پاندمی کرونا، شرکت گراب‌هاب (Grubhub) که در زمینه تحویل غذا فعالیت می‌کند قرار است پاییز امسال ربات‌های تحویل غذا را در کمپ‌های کالج فعال کند. پاندمی باعث شده تا استفاده از ربات و دستگاه‌های خودران دوباره مورد اقبال شرکت‌ها قرار گیرد و از آنجایی که استفاده از خودرو‌های خودران هنوز به دلیل مقررات سخت امکان پذیر نیست، شرکت‌های تکنولوژی تلاش خود را برای تولید ربات‌هایی به کار گرفته‌اند که یکی از وظایف پر هزینه تحویل غذا را سریعتر و کم هزینه‌تر انجام می‌دهند.

ادامه مطلب

مبین نت

مبین‌نت نخستین پروژه کشاورزی هوشمند ایران را راه‌اندازی می‌کند

در مراسم امضای تفاهم‌نامه نخستین پروژه کشاورزی هوشمند در ایران، ضمن معرفی شرکت ارتباطات مبین‌نت به‌عنوان اولین اپراتور حوزه اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی از سرویس هوشمند این شرکت رونمایی شد.

ادامه مطلب

شهرهوشمندآمل

تقدیر از ایرانسل برای اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند آمل

معاون استاندار و فرماندار ویژه، شهردار و شورای اسلامی شهر آمل، از اجرای سریع و موفقیت‌آمیز شبکۀ فیبرنوری ایرانسل در راستای پروژۀ شهر هوشمند آمل، تقدیر کردند.

ادامه مطلب

کارت هوشمندملی

دریافت غیرحضوری خدمات دولت با کارت هوشمند ملی میسر شد

مصوبه استفاده فراگیر از «کارت هوشمند ملی» در خدمات الکترونیکی دولت که در جلسه بیست‌ویکم شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شد، به امضای رئیس جمهوری رسید و از طریق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. درباره این مصوبه جدید با «رضا باقری اصل» دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت‌و‌گو کرده‌ایم که می‌خوانید.

ادامه مطلب

ایرانسل

تفاهم ایرانسل و شهرداری شیراز برای توسعۀ خدمات شهر هوشمند

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری شیراز، در راستای توسعه خدمات شهر هوشمند، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع توسعه شبکه فیبرنوری در این شهر و ایجاد فازهای جدید، امضا کردند.

ادامه مطلب

تبلت

زمان‌بندی اجرای رجیستری تبلت‌ها اعلام شد

طبق آخرین اخبار مربوط به ریجستری دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور، تبلت‌های برند Lenovo از تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر تبلت‌ها از دوم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شود.

ادامه مطلب

ict

در بیانیه نظام صنفی رایانه ای عنوان شد؛

درخواست از دولت جدید برای توجه به ICT

سازمان نظام صنفی رایانه ای با اظهار امیدواری از اینکه ICT در برنامه ریزی های دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گیرد، از وزیر آینده ارتباطات خواست تا حرکت کشور به سمت تحول دیجیتال را تسریع کند.

ادامه مطلب

سیدحمیدرضا کاظمی

کاظمی: انتخابات شوراها در ۲۴ مرکز استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را تشریح کرد.

ادامه مطلب

فیلترشکن

مکانیزم فعلی فیلترینگ به سخره گرفتن قانون است

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اعتقاد به اینکه دولت آینده باید به یک جمع‌بندی در مورد فیلترینگ برسد، گفت: این موضوع در حال حاضر عملا کارآمد نیست و بیشتر شبیه به سخره گرفتن قانون شده است، چون همه نامزدها در توییتر و تلگرام فیلترشده فعالیت تبلیغاتی دارند.

ادامه مطلب