یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضاي-مجازي
فضاي مجازي

با حضور رييس جمهور

جلسه پنجاه وهفتم شوراي عالي فضاي مجازي تشکيل شد

رئيس جمهور با اشاره به اينکه فضاي مجازي مي تواند در بخش توليد و اشتغال تحرک ايجاد کرده و در رونق توليد ملي تاثيرگذاري مثبتي داشته باشد، گفت: بايد در راستاي تدوين برنامه هاي موثر براي رفع موانع و مشکلات از مسير توسعه کسب و کار و توليد توسط شرکت هاي دانش بنيان، تلاش کنيم.

ادامه مطلب

محمد جواد آذري جهرمي

تاکيد وزير ارتباطات بر لزوم پايان دادن به جنگ با فضاي مجازي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد که بايد هرچه زودتر به جنگ با فضاي مجازي در کشور پايان داده شود و با بهره‌گيري از همين فضا به دشمنان نظام پاسخ دهيم.

ادامه مطلب

ابوالحسن فيروزآبادي

هويت در فضاي مجازي شفاف مي‌شود

دبير شوراي عالي فضاي مجازي گفت: براي برطرف کردن نيازمندي‌هاي هويتي مردم در فضاي مجازي، موضوع شفاف‌سازي هويت در اين فضا را در شوراي عالي فضاي مجازي در دستور کار قرار داده‌ايم.

ادامه مطلب

پيام رسان هاي داخلي

حمایت از 2 پیام‌رسان بومی منتخب آغاز شد

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هنوز نحوه حمایت از 2 پیام رسان بومی منتخب ازسوی مرکز ملی فضای مجازی اعلام نشده است،گفت: با این حال بحث تعیین مدل حمایتی از آنها را در جلساتی آغاز کرده‌ایم.

ادامه مطلب

هم انديشي

ششمين جلسه «نقد و انديشه» با موضوع «کودکان در فضاي مجازي» برگزار شد

کارشناسان حاضر در ششمين جلسه نقد و انديشه با موضوع «کودکان در فضاي مجازي»، مهارت آموزي والدين به کودکان و رفع مشکلات سرمايه گذاري در حوزه توليد محتواي کودک و نوجوان را مورد بحث قرار دادند و بر تلاش براي ساخت محتواي مناسب توسط مسئولين و سرمايه گذارن در اين حوزه تاکيد کردند.

ادامه مطلب

محمدرضا بادامچي

نايب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس:

دسترسي به فضاي مجازي الفباي شفافيت است

نايب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اين‌که «دسترسي به فضاي مجازي الفباي شفافيت است»، گفت: استفاده صحيح از فضاي مجازي حائز اهميت است و مسئولان بايد از حضور جوانان و استفاده بهينه از فضاي مجازي در جهت شفاف سازي، توسعه کشور و مقابله با رويکرد هاي دشمنان استقبال کنند.

ادامه مطلب

پژمانفر

با اشاره به بيانات اخير رهبري

پژمانفر: راه حل فضاي مجازي «فيلترينگ» نيست

رييس کميته فضاي مجازي کميسيون فرهنگي مجلس گفت: راه حل فضاي مجازي «فيلترينگ» نيست، مردم و جوانان بايد از ظرفيت‌ها و خدماتي که اين عرصه در اختيارشان مي‌گذارد، برخوردار باشند.

ادامه مطلب

پيام رسان هاي ايراني

ايجاد سهولت يا دست‌وپاگيري؟

قانون روي قانون پيام‌رسان‌ها!؟

مجلس شوراي اسلامي در حالي مي‌خواهد طرحي براي ساماندهي پيام‌رسان‌ها تصويب کند که شوراي عالي فضاي مجازي سال گذشته با بررسي اين موضوع، مصوبه‌اي با عنوان «سياست‌ها و اقدامات ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي» تصويب کرده بود.

ادامه مطلب

ششجواني

ششجواني،پژوهشگرو محقق:

حضور نهاد هاي مدني براي مديريت دسترسي کودکان به فضاي مجازي ضروري است

حميد رضا ششجواني پژوهشگر و محقق حوزه کسب و کارهاي فرهنگي با اشاره به اينکه مسووليت مديريت حضور کودکان و نوجوانان بسيار بزرگتر از توان حاکميتي است، به ضرورت استفاده از نهادهاي مدني و تشکل هاي اجتماعي در اين زمينه تاکيد کرد.

ادامه مطلب

خوانساري

حفاظت از کودکان در فضای مجازی ضروری است

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه نیاز ویژه‌ای برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی وجود دارد، گفت: این فضا با حضور روزافزون در همه جنبه‌ها به بخش اصلی و واقعی زندگی برای نسل‌ جدید تبدیل شده است.

ادامه مطلب