یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضاي-مجازي
مرکز ملي فضاي مجازي

با ارسال نامه به وزارت ارتباطات؛

انتقاد مرکز ملی فضای مجازی از وضعیت نامناسب فیلترینگ

مرکز ملی فضای مجازی کشور تاکید کرد: بارها درخصوص وضعیت نامناسب فیلترینگ هشدار دادیم.

ادامه مطلب

سلحوقي

بانک اطلاعاتي حمايت از فضاي مجازي کودکان تشکيل شده است

مجري سند حمايتي و برنامه اقدام توسعه خدمات فضاي مجازي کودک با تاکيد بر رونمايي از برنامه‌هاي بخش خصوصي در اين حوزه گفت: تمام طرح‌هاي رونمايي شده در مورد توسعه خدمات فضاي مجازي کودک در دسترس است که يک بانک اطلاعاتي براي بازيگران خدمات فضاي مجازي کودک (کودکان، اوليا آنان، مربيان، توليدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان خدمات و غيره) محسوب مي‌شود.

ادامه مطلب

جهرمي

همايش کودک و نوجوان در فضاي مجازي در هفته کودک برگزار مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بازديد دوباره از نمايشگاه تلکام از برگزاري همايش کودک و نوجوان در فضاي مجازي با حضور پلتفرم هاي فعال در اين حوزه براي ترويج آنها در ميان مردم خبر داد.

ادامه مطلب

اينترنت - فضاي مجازي -

تدوين سند حمايت از حقوق افراد در فضاي مجازي

معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي کشور از تدوين سند حامد (حمايت حقوق افراد موضوع داده) براي صيانت از داده‏‌ها و حفاظت حقوق آحاد مردم در فضاي مجازي خبر داد.

ادامه مطلب

اينستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام خود را موقتا حذف کنیم؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران اینستاگرام همواره در فضای مجازی می‌پرسند، نحوه دی اکتیو یا به‌طور موقت غیرفعال کردن حساب کاربری آن‌ها در این شبکه اجتماعی است.

ادامه مطلب

فيروزآبادي

فيروزآبادي:

اگر تلگرام بنز باشد، پيام‌رسان‌هاي داخلي پيکان هستند

نهمين قسمت از برنامه گفت‌وگو محور «??:?? دقيقه» با حضور سيدابوالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي و رئيس مرکز ملي فضاي مجازي کشور با بررسي موضوعات و مسائل موجود در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي در سايت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد.

ادامه مطلب

پليس فتا

رئیس پلیس تهران:

کوچ تبهکاران به فضای مجازی جدی است

فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازداشت 1594‌سارق، قاچاقچی و خرده فروش مواد‌مخدر که در جریان طرح رعد 15 انجام شد از کوچ گسترده تبهکاران به فضای مجازی خبر داد.

ادامه مطلب

سراييان

31 هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقای فضای مجازی را منتج به افزایش مشاغل نوپا تا 31 هزار شغل دانست و افزود: بیمه و تامین اجتماعی از مشکلات پیش روی این استارت‌آپ‌هاست.

ادامه مطلب

هرزه نگاري اينترنتي

چطور اينترنت را براي فرزندمان امن کنيم؟

آگاهي والدين از مهارت‌هاي زندگي و نحوه تربيت فرزندان، موجب ارتقاي سطح آگاهي افراد خانواده شده و به نوعي باعث نزديکي فرزندان به والدين مي‌شود. بزه‌هاي اتفاق افتاده در فضاي مجازي، اکثرا به علت آگاهي نداشتن والدين از خطرهاي اينترنت و فضاي مجازي برمي‌گردد.

ادامه مطلب

شوراي عالي فضاي مجازي / روحاني

اصول حاکم بر توسعه اينترنت اشياء در کشور تصويب شد

اصول حاکم بر توسعه اينترنت اشياء در کشور در جلسه عصر دوشنبه شوراي عالي فضاي مجازي به رياست دکتر روحاني به تصويب رسيد.

ادامه مطلب