یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضاي-مجازي
جهرمي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

انحصار صداوسيمادرفضاي مجازي مانع رشدتوليد محتوا درشبکه ملي اطلاعات مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در واکنش به طرح پيشنهادي کميسيون فرهنگي مجلس در انحصار صدور مجوز و مقررات صوت و تصوير در فضاي مجازي براي صداوسيما تصريح کرد، يکي از پيامدهاي اين انحصار توقف رشد توليد محتوا در شبکه ملي اطلاعات است.

ادامه مطلب

عبدالصمد خرم‌آبادي

عبدالصمد خرم‌آبادي:

به‌زودي شاهد تحولي عظيم در نجات فضاي مجازي کشور خواهيم بود

دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه اعلام کرد: با تمهيداتي که به عمل آمده و در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌زودي زود شاهد تحولي عظيم در خصوص نجات فضاي مجازي کشور از سلطه و نفوذ برخي از شبکه‌هاي اجتماعي بيگانه و مهاجرت مردم از شبکه‌هاي خارجي به شبکه‌هاي داخلي خواهيم بود.

ادامه مطلب

امنيت - تلفن همراه - لپ تاپ

محققان دانشگاهي پاسخ دادند؛

چه افرادي، خود را بيشتر در فضاي مجازي افشا مي‌کنند؟

اينترنت، در کنار همه مزايايي که دارد ممکن است به دليل استفاده نادرست، منشأ مشکلاتي نيز شود که خودافشايي بي‌حدوحصر، جزو آن موارد است. محققان کشورمان در مطالعه‌اي پژوهشي، نقش شناخت عوامل رواني را در پيش‌بيني افرادي که در معرض چنين خطري هستند، بررسي کرده‌اند.

ادامه مطلب

تبليغات اينترنتي

دست فرزندتان را در خیابان اینترنت رها نکنید!

فضای مجازی با اینکه مزایای زیادی برای عموم شهروندان و حتی کودکان دارد اما اگر حضور کودکان در این فضا با حمایت و کنترل والدین همراه نباشد می‌تواند به محلی برای آسیب دیدن کودکان تبدیل شود.

ادامه مطلب

خريد اينترنتي - پرداخت الکترونيک

هشدار

در خريدهاي اينترنتي کلاه سرتان نرود

با رشد و گسترش هرچه بيشتر استفاده اقتصادي از فضاي مجازي در سال‌هاي اخير، ميزان پرداخت‌هاي آنلاين هم افزايش داشته است؛ کاري که البته براي هرچه ايمن‌تر شدن نيازمند رعايت اصولي است.

ادامه مطلب

فضاي مجازي

وزير ارتباطات:

بيشترين مزيت فضاي مجازي سرعت ترويج در آن است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بيشترين مزيت فضاي مجازي را سرعت ترويج آن دانست و گفت: بايد از فضاي مجازي براي ترويج حرف حق استفاده کنيم و : اميدوارم بتوانيم فرمايشات مقام معظم رهبري در به کارگيري ظرفيت‌هاي فضاي مجازي براي ترويج معارف ديني و اسلامي را هرچه سريعتر اجرايي کنيم.

ادامه مطلب

فيس‌بوک و واتس اپ

اشتراک گذاری داده‌های کاربران واتس اپ با فیس‌بوک متوقف شد

بر اساس دستور نهاد نظارتی CNIL در فرانسه به واتس اپ، این شرکت دیگر حق ندارد داده‌های کاربران فرانسوی خود را با شرکت مالک خود فیس‌بوک به اشتراک گذارد.

ادامه مطلب

استوري اينستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدید تست می‌کند

شبکه اجتماعی اینستاگرام با آزمایش یک قابلیت جدید برای تعداد محدودی از کاربرانش، قصد دارد کاربران را به پست‌های لایک شده توسط دوستانشان مرتبط سازد.

ادامه مطلب

بيت‌کوين

هشدار يک مقام انگليسي؛

پول خود را با بيت‌کوين بر باد ندهيد!

يک مقام ارشد انگليسي در هشداري به مردم و کاربران اعلام کرده است که با سرمايه‌گذاري و خريد و فروش به ارز ديجيتالي بيت کوين ممکن است همه پولشان را از دست بدهند.

ادامه مطلب

فيسبوک

اعتراف به ضعف‌ها به سبک فيس‌بوک

فيس‌بوک با ارسال پستي وبلاگي که توسط مدير امور پژوهش اين شرکت نوشته شده، اذعان کرده که استفاده از اين شبکه اجتماعي مي‌تواند در شرايطي بد و نامناسب باشد.

ادامه مطلب