سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
شبکه اجتماعی

الزام پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به رعایت قوانین کشور

متن نهایی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» منتشر شد که به موجب آن، عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی شامل پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، جویشگر و خدمات پایه مکانی و نقشه، منوط به رعایت قوانین کشور است.

ادامه مطلب

امیرخوراکیان

مجلس به دنبال کمک است نه ایجاد محدودیت در فضای مجازی

معاون حقوقی و پارلمانی مرکزملی فضای مجازی بر توسعه سکوهای داخلی و ساماندهی سکوهای خارجی در قانون حمایت از حقوق کاربران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

ادامه مطلب

فضای مجازی

نقاط ضعف و قوت طرح فضای مجازی مجلس/ورود بخش خصوصی به کمیسیون عالی

کارشناسان و فعالان فضای مجازی ضمن اعلام نقاط قوت و ضعف طرح جدید مجلس برای فضای مجازی، ابهامات قانون‌گذاری و سیاستگذاری این طرح را در مغایرت با شورای عالی فضای مجازی بررسی کردند.

ادامه مطلب

جشنواره

مهلت ثبت نام در جشنواره رسانه‌های دیجیتال تمدید شد

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال از تمدید ثبت نام برای شرکت در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به مدت روز دیگر خبرداد.

ادامه مطلب

فیس بوک

فیس‌بوک قابلیت جدیدی شبیه به رشته توییت‌های توییتر را آزمایش می‌کند

فیس‌بوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به چهره‌های عمومی اجازه می‌دهد تا پست‌های جدیدی و با موضوع مرتبط را با اتصال به یکدیگر ایجاد کنند. این قابلیت، پست‌ها را به هم متصل می‌کند و درنتیجه طرفداران خیلی ساده به‌روزرسانی این پست را در طول زمان مشاهده می‌کنند.

ادامه مطلب

جهرمی

وزیر ارتباطات اعلام کرد

آگاه‌سازی مخاطب، جایگزین مسدودسازی فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که به جای راهکار مسدودسازی و درگیر شدن با فضای مجازی، راهکار آگاه‌سازی مخاطب را مدنظر قرار دادیم.

ادامه مطلب

جهرمی

وزیرارتباطات در واکنش به طرح مجلس

حکمرانی سایبری برای بهره‌گیری از فضای مجازی است نه انسداد آن

ایجاد نهادی جدید و حذف دولت از فرآیند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند.

ادامه مطلب

مجلس

طرح تازه مجلس درباره اینترنت و فضای مجازی؛ مصونیت یا محدودیت؟!

حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نام تازه‌ترین طرحی است که این روزها در مجلس شورای اسلامی مطرح و در دستور کار قرار گرفته است؛ طرحی که به نظر می‌رسد با توجه به بندها و تبصره‌های آن، در صورت تصویب تغییرات بسیاری در حوزه اینترنت و شبکه‌های مجازی به وجود می‌آورد.

ادامه مطلب

تیک تاک

شبکه اجتماعی تیک‌تاک به شدت از سوی شرکت مادر تحت کنترل است

یکی از کارکنان سابق بخش جذب نیروی تیک‌تاک می‌گوید با اینکه ساعت کاری او از ۱۰ صبح تا ۷ عصر بود؛ اما بیشتر اوقات دوبرابر این شیفت کار می‌کرد؛ زیرا مسئولان بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، به شدت در تصمیم‌گیری‌های تیک‌تاک دخیل بودند و از کارکنان این شرکت در کالیفرنیا انتظار داشتند در تمامی ساعات روز در دسترس باشند.

ادامه مطلب

اینستاگرام

محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شبکه‌اجتماعی میان کاربران ایرانی چیست؟

بررسی آمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تلگرام، اینستاگرام و توییتر به ترتیب محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان هستند.

ادامه مطلب