سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
تلگرام

افزایش ظرفیت تماس ویدیویی تلگرام به هزار نفر

سرویس پیام رسان تلگرام قابلیت تماس ویدیویی گروهی که در ژوئن عرضه کرده بود را توسعه بخشید و امکان حضور مشارکت کنندگان بیشتر در آن را فراهم کرد.

ادامه مطلب

فضای مجازی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد

فراخوان تشکیل کارگروه ویژه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) اعلام کرد با مشارکت تشکل‌ها، سندیکاها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی، کارگروه ویژه صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب

دادسرای  قم

طرح صیانت فضای مجازی از چاله درآمدن و درچاه افتادن است

معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم گفت: طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی مصداق از چاله درآمدن و درچاه افتادن است.

ادامه مطلب

فضای مجازی

صرفا تعیین نحوه بررسی طرح صیانت در مجلس تصویب شد

بنا بر اعلام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی آنچه که صبح امروز در صحن علنی مجلس در خصوص طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» به تصویب رسید صرفاً تعیین نحوه بررسی طرح در مجلس است.

ادامه مطلب

مجلس

بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در جلسه غیرعلنی مجلس

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد که قرار است امروز در یک جلسه غیرعلنی ابعاد مختلف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای نمایندگان مجلس توضیح داده شود.

ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمرکز در طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی، حمایت از حقوق کاربران و ساماندهی این فضا بوده و مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی نیست.

ادامه مطلب

کاشی

۸ اولویت برای توسعه اقتصاد دیجیتال در دولت جدید

یک فعال فضای مجازی با پیشنهاد اینکه وزارت ارتباطات دولت جدید ۸ اولویت را برای توسعه اقتصاد دیجیتال در دستور کار قرار دهد، گفت: رسیدن سهم ICT از تولید ناخالص داخلی به ۲۰ درصد دور از ذهن نیست.

ادامه مطلب

کلاب هاوس

کلاب هاوس به روی همه گشوده شد

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس ۱۶ ماه پس از آغاز فعالیت، سرانجام از مرحله آزمایشی بتا خارج شد و اکنون برای همه کاربران قابل دسترس بوده و نیازی به دعوت ندارد.

ادامه مطلب

فضای مجازی

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغ شد

تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده‌های سنی

به موجب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، باید نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

ادامه مطلب

مجلس

آذری جهرمی:

تعرفه‌گذاری اینترنت داخلی و خارجی با مصوبه شورای فضای مجازی انجام شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خدمات داخلی شبکه ملی اطلاعات باید بر خدمات خارجی مزیت رقابتی داشته باشد.

ادامه مطلب