سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
فیروز آبادی

اگر گوگل با ایران همکاری کند، نیاز به راه‌اندازی فوری جویشگر بومی نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌هایی، همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان صورت نگرفته، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم همکاری بسیاری از این پلتفرم‌ها، ما مجبور هستیم که مشابهشان را در کشور فراهم کنیم، در حالی که ایجاد بسیاری از این پلتفرم‌ها در اولویت نیستند و حتی اگر گوگل با ایران همکاری داشته باشد، شاید نیاز به راه‌اندازی فوری موتور جست‌وجوی بومی در مراحل اولیه نیست.

ادامه مطلب

فیروزآبادی

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برای ایجاد هویت ایران مجازی باید شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد هویت ایران مجازی و قلمرو در این فضا تاکید کرد.

ادامه مطلب

تلگرام

تلگرام به کلوب میلیاردی‌ها پیوست

پیام رسان محبوب تلگرام به کلوب اپلیکیشنهایی پیوست که بیش از یک میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده اند.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اینستاگرام ثبت تاریخ تولد کاربران را اجباری می کند

اینستاگرام اعلام کرد با هدف ارائه خدمات امنیتی به جوانان و نوجوانان ثبت تاریخ تولد کاربران را اجباری می کند تا سن دقیق آنها مشخص شود.

ادامه مطلب

کلاب هاوس

قابلیت جدید کلاب هاوس برای واقعی کردن فضای مکالمات

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس یک قابلیت صدای فضایی را راه اندازی می کند که کمک می کند مکالمات در فضای مجازی مانند محیط طبیعی به نظر برسند.

ادامه مطلب

شبکه ملی اطلاعات

تکمیل شبکه ملی اطلاعات ظرف مدت چهار سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید: ۲۰ سال است که می‌خواهیم طرح شبکه‌ ملی‌ اطلاعات را اجرا کنیم اما به دلایل مختلف محقق نشده است؛ برنامه داریم که ظرف مدت چهار سال این شبکه را تکمیل کنیم.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اینستاگرام روی بهبود نتایج جستجو براساس کلید واژه‌‌های مختلف کار می‌کند

اینستاگرام قصد دارد وضعیت جستجو براساس کلیدواژه را در پلتفرم خود بهینه سازی کند تا کاربران با استفاده از کلمات کلیدی مختلف به‌راحتی بتوانند محتوای تصویری و ویدیویی متناسب‌تری را در اختیار داشته باشند و مشکلات فعلی را برطرف کند. با این رویکرد نحوه نمایش جستجو‌ها شباهت بیشتری به نمایش جستجوها در تیک تاک پیدا می‌کند.

ادامه مطلب

اینترنت همراه

حجم بسته‌های اینترنتی چطور مصرف می‌شود؟

از عوامل موثر بر افزایش میزان مصرف اینترنت در سال‌های اخیر می‌توان به افزایش حجم وب‌سایت‌ها، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای آنلاین، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها و انجام به‌روزرسانی‌های مکرر اشاره کرد.

ادامه مطلب

فضای مجازی

اتیوپی شبکه اجتماعی خود را جایگزین فیس بوک و توئیتر می کند

اتیوپی تصمیم دارد شبکه اجتماعی خود را توسعه دهد و جایگزین فیس بوک، واتس اپ و توئیتر کند.

ادامه مطلب

فیس بوک

تماس صوتی و تصویری به اپلیکیشن فیس بوک اضافه می‌شود

شرکت فیس بوک با هدف تسهیل تماسها بدون نیاز به گشودن اپلیکیشن مسنجر، به صورت آزمایشی به برخی از کاربران اپلیکیشن اصلی خود اجازه می دهد تماسهای صوتی و تصویری برقرار کنند.

ادامه مطلب