چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
تیک تاک

برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۷ سال؛

تیک تاک برای حفاظت از کاربران نوجوان دست به کار شد

در ماه های آینده تیک تاک آپدیت های جدیدی را با هدف حفاظت از حریم خصوصی کاربران ۱۳تا ۱۷ سال اجرا می کند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

تشکیل کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران پس از رای اعتماد وزرا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون مشترک طرح فضای مجازی با ترکیب اعضای ۹ کمیسیون تشکیل می شود، گفت: آغاز به کار این کمیسیون به بعد از بررسی رای اعتماد وزرای دولت، موکول شد.

ادامه مطلب

واتس اپ

امکان انتقال آرشیو چت بین اندروید و iOS در واتس‌اپ فراهم شد

واتس‌اپ سرانجام امکان انتقال آرشیو چت بین دو پلتفرم اندروید و iOS که یکی از بزرگترین مشکلات این پیام رسان بود را فراهم کرد.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اینستاگرام با دو قابلیت جدید با نفرت‌پراکنی مقابله می‌کند

اینستاگرام امروز از دو قابلیت جدید رونمایی کرده که Limits و Hidden Words نام دارند و قرار است میزان نفرت‌پراکنی و سوءاستفاده از پست‌های پرطرفدار و ترند را کاهش دهند. این دو ویژگی برای محافظت از کاربران در برابر دیدگاه‌های آزاردهنده، نژادپرستانه و جنسیت‌زده طراحی شده‌اند.

ادامه مطلب

تیک تاک

تیک تاک پردانلودترین اپلیکیشن جهان شد!

طبق گزارش منتشر شده توسط رسانه Nikkei به نظر می‌رسد اپلیکیشن تیک‌تاک توانسته است با وجود تمام محدودیت‌های اعمال شده روی آن توسط دولت‌های مختلف، مقام پردانلودترین برنامه را از آن خود کند.

ادامه مطلب

کودکان

۸ آسیب جسمانی استفاده افراطی از گوشی همراه و تبلت در کودکان

استفاده بیش از حد کودکان و نوجوانان از گوشی همراه و تبلت موجب عوارض و آسیب‌های جسمانی خواهد شد که در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم.

ادامه مطلب

کسب و کار

بیانیه‌ تشکل‌های صنفی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به رئیس‌جمهور

طرح صیانت پس گرفته شود/حمایت از کسب‌وکارها از مسیر محدودیت ممکن نیست

تشکل‌های صنفی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کردند: حمایت هوشمندانه از کسب‌وکارها و پلتفرم‌های پایه و کاربردی داخلی و فضای مجازی و کمک به افزایش رقابت‌پذیری آنها با نمونه‌های مطرح جهانی که در حال حاضر کسب‌وکار و زندگی روزمره مردم بر بستر آنها انجام می‌شود، یک ضرورت است که از مسیر محدودیت و ممنوعیت و فشار بر کاربران دست‌یافتنی نیست؛ بلکه نیازمند همراهی نخبگان و متخصصین این حوزه در تدوین قوانین و مقررات این بخش است.

ادامه مطلب

فضای مجازی

در نشست بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفته شد

بررسی طرح صیانت از دو هفته‌ دیگر آغاز می‌شود/امیدی به اصلاح طرح نیست

نماینده موافق طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی معتقد است که این فضا صرفا به کسب‌وکارها محدود نمی‌شود و باید فرهنگ و امنیت در این حوزه را نیز مورد توجه قرار داد. در عین حال مخالف طرح معتقد است اگر می‌خواهیم کسب‌وکارها را با خودمان همراه کنیم، باید اقداماتی را دنبال کنیم که برای بخش خصوصی آورده داشته باشد و حال آنکه این قانون چندصفحه‌ای تفسیرپذیر است و معنی ندارد.

ادامه مطلب

فیس بوک

بسته شدن حساب گروهی از محققان؛

اظهار نگرانی سناتور آمریکایی از برخورد نامناسب فیس‌بوک با محققان

مارک وارنر سناتور آمریکایی روز گذشته از برخورد فیس‌بوک با تعدادی از محققان دانشگاهی اظهار تأسف کرد و آن را عمیقاً نگران کننده توصیف کرد.

ادامه مطلب

فضای مجازی

برای بررسی طرح صیانت فضای مجازی؛

هم اندیشی سازمان نظام صنفی رایانه ای با نمایندگان مجلس برگزار شد

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با مجید نصیرائی و مجتبی رضاخواه از نمایندگان مجلس در رابطه با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، هم اندیشی کردند.

ادامه مطلب