جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
اپراتور-چهارم
عباسی شاهکوه

رئیس رگولاتوری:

اصلاح پروانه ایرانیان‌نت برای توسعه فیبر نوری در کشور

پروانه‌ی ایرانیان‌‌نت، به‌عنوان مجری اپراتور چهارم یا فیبر نوری قرار است توسط رگولاتوری مورد اصلاح قرار بگیرد تا از زیرساخت‌های این اپراتور هم برای پروژه‌ی توسعه‌ی فیبر نوری در کشور استفاده شود.

ادامه مطلب

ایرانیان نت

از غفلت سهامداران ایرانیان نت چه کسی سود می برد؟

شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت طبق پروانه صادره از سوی رگولاتوری متعهد بود تاپایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۵ میلیون پورت در ۱۹ شهر کشور و در طول ۸ سال ازتاریخ صدور پروانه، تعداد ۶.۸۷۱.۰۰۰ پورت سرویس باند پهن با فناوری FTTx دایرکند. تاکنون چه میزان از تعهد این اپراتور محقق شده است کسی نمیداند؟ آیا کسی هست که پاسخگو باشد؟

ادامه مطلب

ایرانیان نت

ایرانیان نت و زیان های ملی آن/ چه کسی پاسخگوست؟

پروژه بی بدیل ملی FTTH با ثبت پروانه به نام شرکت ایرانیان نت درسال ۱۳۹۱برای مدت ۶ سال در فاز صفر ویک باقی مانده و به دلیل دوره انحصار و صیانت پیش بینی شده برای این اپراتور تازه وارد، اجازه فعالیت دراین زمینه به سایر اپراتورها نیز داده نشده است

ادامه مطلب

ايرانيان نت

پاسخ ایرانیان نت به سؤالات و ابهامات عصر ارتباط

رسانه وزین عصر ارتباط در انتشار مطلبی با عنوان "اپراتوری با کلکسیونی از کارت های زرد و قرمز" درتاریخ 30 اردیبهشت ماه، به شکلی منظم اقدام به نگارش تاریخچه¬ای از ایرانیان نت، طرح چند سؤال، چند انتقاد و بیان ابهامات این نشریه در زمینه اجرای شبکه دسترسی فیبرنوری توسط اپراتور چهارم پرداخته و در بخش پایانی، نگرانی این رسانه را از « تکرار یک تجربه تکراری» به وضوح بیان کرده است.

ادامه مطلب

ايرانيان نت

اپراتوري با کلکسيوني از کارت‌هاي زرد و قرمز

نادر نينوايي - اپراتور ايرانيان‌نت که از آن با عنوان اپراتور فيبرنوري و اپراتور چهارم نيز نام مي‌برند، پنج سالي مي‌شود که قرار است فيبر نوري در کشور ايجاد کند، اما به جاي فيبرنوري، اين اپراتور اکنون کلکسيوني از کارت‌هاي زرد و قرمز از وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دارد.

ادامه مطلب

ايرانيان نت

فرصت ۱.۵ ماهه ایرانیان‌نت برای تمدید انحصار/شروط رگولاتوری چیست؟

اپراتور چهارم فیبرنوری ایران تنها یک ماه و نیم فرصت دارد تا پیشنهادات اصلاح پروانه را به رگولاتوری ارسال کند در غیر این صورت انحصارش لغو می شود.

ادامه مطلب

چين

توسعه همکاری های ارتباطی ایران و چین

چراغ سبز فیبر نوری برای چینی‌ها/هواوی در ایران مرکز داده می‌سازد

وزیر ارتباطات از مذاکرات ایران و چین برای ورود این کشور به پروژه اپراتور فیبر نوری و طرح های ماهواره‌ای خبر داده است.

ادامه مطلب

سازمان تنظيم مقررات

معاون سازمان تنظیم مقررات:

ورود اپراتور چهارم به بازار موبایل منتفی شد

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس مطالعات انجام شده، ورود اپراتور چهارم به بازار موبایل فعلا توجیه اقتصادی ندارد و برای بهبود فضای رقابتی، اپراتورهای مجازی وارد این بازار خواهند شد.

ادامه مطلب

ايرانيان نت

مدیرعامل اپراتور سراسری فیبر نوری خبر داد :

طرح تجاری مشاور آلمانی برای 7 میلیون مشترک فیبر

مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت گفت: در تدوین پروانه این اپراتور دقت کافی صورت نگرفته و از این رو طرح کلی پروژه را برای ایران به میزان 7 میلیون شماره به شرکت دتکان متعلق به دویچه تله‌کام آلمان سفارش داده‌ایم.

ادامه مطلب

باقري

مدیرعامل اپراتور سراسری فیبر نوری

فیبرکشی ایرانیان‌نت در مناطق فاقد فیبر

مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت گفت: علیرغم فیبرکشی‌های متعدد در ایران، به دلیل عدم یکپارچگی این آمار در انجمن فیبر دنیا صفر درج شده است، در تلاشیم تا از فیبرهای موجود بیشترین استفاده را ببریم و هر جا فیبر کشی وجود ندارد، ایرانیان نت فیبرکشی کند.

ادامه مطلب