پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایرانیان نت و زیان های ملی آن/ چه کسی پاسخگوست؟

ایرانیان نت

یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰


پروژه بی بدیل ملی FTTH با ثبت پروانه به نام شرکت ایرانیان نت درسال ۱۳۹۱برای مدت ۶ سال در فاز صفر ویک باقی مانده و به دلیل دوره انحصار و صیانت پیش بینی شده برای این اپراتور تازه وارد، اجازه فعالیت دراین زمینه به سایر اپراتورها نیز داده نشده است

تیک نیوز- آیا زمان آن نرسیده است که بررسی شود چه کسی مسئول زیان های ملی این شرایط است؟ واقعا چه کسی پاسخگوست؟
- همه ی کشورهای دنیا از سال 2007 به طور جدی به دنبال ایجاد شبکه های باند پهن مبتنی بر فیبرنوری بوده اند و برخی نیز برنامه های گسترده ای برای سال های 2014 الی 2019 تدوین اند که به تدریج به مرحله اجرا گذاشته شده است.
برخی آمارها، وضعیت پوشش FTTx در جهان را 30.5 درصد تعیین کرده اند و این میزان برای سال 2019 رقمی بالغ بر 43.2 درصد پیش بینی شده است.
درایران اما شرکت ایرانیان نت با ادعای ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری و امکان ارایه سرویس به خیل کثیری از کاربران باندپهن، انحصار ایجاد شبکه را درسال 1391 ( سال 2012 ) به نام خود رقم زد ومتعهد گردید درسال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت در 8 استان کشور به دست مصرف کنندگان برساند.
تعهد این شرکت برای سال سوم 2 میلیون پورت درهمان 8 استان بزرگ کشور و سال چهارم و پنجم جمعا  2 میلیون پورت در 19 استان و سال ششم و هفتم جمعا حدود 2 میلیون پورت در 31 استان کشور بوده است .
مجموع تعهدات اپراتور چهارم تا پایان سال دهم 6.871.000 پورت و تا پایان سال 1397 از 5 میلیون پورت تجاوز میکند واین درحالی است که تعداد پورت های واگذاری این شرکت در زمان انتشار این مطلب به 300 پورت آن هم فقط درشهر کرج نرسیده است.
جناب آقای جهرمی وزیر محترم ارتباطات ، 7 سال تاخیر در راه اندازی شبکه ای با درجه اهمیت FTTH دراین کشور چه میزان هزینه به کشور تحمیل می کند؟
هفت سال از بهترین زمانی که می شد چنین پروژه عظیمی را به پیش برد سپری شد و نه تنها این زمان تکرار پذیرنیست بلکه شرایط مطلوب سال هایی که گذشت نیزتکرار نمی شود.
جناب وزیر چه کسی پاسخگوست؟
رگولاتوری ؟
برای آنکه درکنترل اجرای پروژه در این سال ها فرصت های تکراری به این شرکت داده و تهدیدهای جریمه ای مندرج در پروانه را عملی نکرده و حتی با استناد به انحصار و صیانت از این شرکت، فرصت را از سایر علاقمندان به اجرای این شبکه نیز گرفته است.
مدیران این شرکت ؟
به دلیل آنکه مقام های بالادست موقعیت مدیریتی آن ها را برای این همه زمان سوخته تهدید نکرده و با دلمشغولی در اموری غیر از تعهدات پروانه،  به جای 31 استان تنها در یک محله کرج مثلا شبکه اجراکرده است.
یا سهامداران شرکت ایرانیان نت؟
سهامدارانی که سرمایه های ملی وعموما دولتی این کشور را در اختیار این شرکت قرارداده و هرگز مدیران آن را برای کوتاهی ها وناتوانیهایشان درانجام این ابر پروژه ملی ماخذه نکرده و اجازه داده اند با این همه فرصت سوزی درانجام وظایف، سال ها برمسند مدیریت به تلذذ مادی و موقعیتی بپردازند.
آقای وزیر باور کنید حالادیگر نوبت شماست. لطفا کاری کنید.
پروژه ملی FTTH دراین شرکت هفت سال است که در فاز صفرویک درجا می زند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو