جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فناوري-اطلاعات
پنجمين جشنواره فناوري اطلاعات

آغاز ثبت‌نام در پنجمين جشنواره فناوري اطلاعات دانشگاه شريف

ثبت نام در پنجمين جشنواره فناوري اطلاعات (ITEEKEND 5) باشگاه کسب و کار دانش‌بنيان دانشگاه صنعتي شريف آغاز شد.

ادامه مطلب

جهرمي

فناوري اطلاعات حلقه مفقوده مبارزه با قاچاق است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه براي مديريت زنده بايد بتوان لحظه اي شاخص ها را پايش کرد، گفت: مبارزه با قاچاق يکي از شاخص هاي اصلي اقتصاد مقاومتي است که حلقه مفقوده آن فناوري اطلاعات است.

ادامه مطلب

ict

فناوري اطلاعات در خدمت افراد کم‌توان جامعه

فناوري‌هاي ارتباطاتي و اطلاعاتي جديد به دليل عدم نياز به فعاليت آنچناني فيزيکي مي‌تواند حوزه‌اي بسيار مناسب براي استفاده از ظرفيت بالقوه جمعيت کم توان در کشور باشد؛ امري که البته در صورت آموزش و بسترسازي مناسب مي‌تواند محقق شود.

ادامه مطلب

اذري جهرمي

رشد بي نظيري جهاني در حوزه فناوري اطلاعات

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه اتاق بازرگاني ايران تاکيد کرد : تصدي گري دولت در بخش ارتباطات نسبت به ديگر حوزه ها به حد پاييني رسيده است.

ادامه مطلب

ict

تعجب هيات‌هاي خارجي از پيشرفت‌هاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان ايران

هيات‌هاي خارجي شرکت کننده در مراسم تحليف رياست جمهوري از دستاوردهاي شرکت‌هاي ايراني حاضر در نمايشگاه شرکت‌هاي دانش بنيان برق، الکترونيک و فناوري اطلاعات ابراز شگفتي کردند.

ادامه مطلب

کنفرانس وب

راه‌اندازی درگاه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات در کشور

رییس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی و قابل استفاده شدن درگاه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات خبر داد و گفت: هرگونه اطلاعاتی در این درگاه قابل دسترسی است.

ادامه مطلب

فاواکده - اپليکيشن

تمامی شاخه‌های فناوری اطلاعات وارداتی است/ فناوری‌های جدید بدون فرهنگ سازی

عضو حقوقدان شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: تعدد متولیان و تغییرات پرشتاب فناوری اطلاعات باعث شده قوانین مدون و به روزی برای رسیدگی به تخلفات و جرایم رایانه ای در کشور موجود نباشد.

ادامه مطلب

فناوري

کاربرد آگاهانه اطلاعات

آیا انسان با نوعی اضافه بار اطلاعاتی مواجه شده است؟

افزایش مصرف نآگاهانه اطلاعات و تاثیرات سوء آن مانند چاقی اطلاعاتی به زمینه‌سازی موضوع چاقی بدنی با چاقی اطلاعاتی رامطرح می‌کند.

ادامه مطلب

اينترنت موبايل

نتایج آمارگیری فناوری اطلاعات؛

دسترسی 50 درصد ایرانیها به اینترنت

نتایج به دست آمده از طرح آمارگیری دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات از ضریب نفوذ 50درصدی اینترنت و میزان دسترسی بیش از 50درصد خانوارها تا پایان سال خبر می دهد.

ادامه مطلب

تجارت - اينترنت - ارتباطات

خراسان رضوي منطقه مديريتي IT در کشور مي‌شود

چندي پيش و با اجراي تفاهم نامه ميان وزارت ارتباطات و استانداري، زمينه براي تبديل استان خراسان رضوي به عنوان يکي از کانون هاي اصلي توسعه و مديريت فناوري اطلاعات در کشور، فراهم شد. منطقه ويژه علم و فناوري رضوي به عنوان يک زير ساخت اصلي توسعه مبتني بر دانش بر اساس مدل ايجاد نظام نوآوري بخشي – منطقه اي با چهار ويژگي نوآوري درون زا، ايجاد ثروت، ايجاد فرصت و تقويت جايگاه ملي و بين المللي در استان با تعريف هشت کانون اصلي ايجاد شده است.

ادامه مطلب