دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خراسان رضوي منطقه مديريتي IT در کشور مي‌شود

تجارت - اينترنت - ارتباطات

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵:۰۰


چندي پيش و با اجراي تفاهم نامه ميان وزارت ارتباطات و استانداري، زمينه براي تبديل استان خراسان رضوي به عنوان يکي از کانون هاي اصلي توسعه و مديريت فناوري اطلاعات در کشور، فراهم شد. منطقه ويژه علم و فناوري رضوي به عنوان يک زير ساخت اصلي توسعه مبتني بر دانش بر اساس مدل ايجاد نظام نوآوري بخشي – منطقه اي با چهار ويژگي نوآوري درون زا، ايجاد ثروت، ايجاد فرصت و تقويت جايگاه ملي و بين المللي در استان با تعريف هشت کانون اصلي ايجاد شده است.

وايمکس نيوز-در راستاي انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 و نقش فناوري اطلاعات در توسعه ي تعاملات بين کشورهاي مسلمان، 14 پروژه ي هوشمند سازي با اعتباري بالغ بر 34 ميليارد تومان تا سال 2017 در اين شهر به بهره برداري مي رسد.

به گفته مسوولان بخشي از اعتبارات از محل اعتبار 20 ميليارد توماني اختصاص يافته به استان براي اجراي پروژه هاي توسعه ي دولت الکترونيک؛ تامين خواهد شد و الباقي نيز آورده شرکت هاي خدماتي فعال در اين حوزه و همراهي بخش خصوصي، است.

علي رضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي در اين باره اظهار کرد: خراسان رضوي به عنوان يکي از استان هاي پيشرو در حوزه ي در توسعه ي دولت الکترونيک است، تحقق اين مهم علاوه بر شفاف سازي فرآيند اداري، جلوگيري از فساد به کاهش هزينه ها، بروکراسي اداري و سرعت کار منجر خواهد شد.
 

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو