پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

برگزاری الکامپ ۲۶ را به بعد از محرم و صفر موکول شد

برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران بار دیگر به تعویق افتاد و تاریخ برگزاری آن در شرایط فعلی ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

مخترع پلی استیشن: متاورس «بی فایده» است

«کن کوتاراگی» مخترع پلی استیشن در مصاحبه جدید خود با بلومبرگ درباره متاورس و هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده صحبت کرد و به نظر می‌رسد چندان تحت تاثیر این فناوری قرار نگرفته است.

سرقت اطلاعات از رایانه‌های شخصی با فایل‌های RTF

گروهی از هکرها تحت حمایت سازمان‌های دولتی تکنیک جدید ساده‌ و البته موثر را برای تقویت کمپین‌های فیشینگ به کار گرفته‌اند تا از این طریق بدافزار خود را روی رایانه‌های شخصی مستقر کنند و اطلاعات مورد نیز دولت‌ها را سرقت کنند.

نظرسنجی توییتری ایلان ماسک ۵۰ میلیارد دلار از ثروت او کاست

نظرخواهی سه روز پیش ایلان ماسک از کاربران توییتر برای فروش سهامش هزینه سنگینی را روی دست ثروتمندترین فرد جهان گذاشته است.

سه چهارم کارمندان فناوری اطلاعات قصد تغییر شغل دارند

استعفای گسترده کارمندان بخش فناوری اطلاعات به دلیل فرسودگی شغلی مزمن، پیشرفت کاری محدود و تقاضاهای غیرواقعی کارفرمایان موجب شده بخش عمده این افراد شاغل در صنعت فناوری به دنبال شغل جدید باشند.

آمریکا برای اولین بار با عبور از چین، به قطب استخراج بیت کوین دنیا تبدیل شد

براساس داده‌های آماری دانشگاه کمبریج، ایالات متحده برای اولین بار توانسته با عبور از چین به مقصد شماره یک استخراج‌کنندگان بیت کوین در جهان تبدیل شود.

حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۱۱۹ دومین افشاگر فیس بوک آماده ادای شهادت در کنگره است

سوفی ژانگ یک محقق داده که قبلا در فیس بوک فعالیت می کرده است، در سپتامبر ۲۰۲۰ به طور علنی از این شرکت انتقاد کرد. او اکنون آماده است در مقابل کنگره علیه این شرکت شهادت دهد.

بدون اشاره به دلیل اختلال؛ زاکربرگ برای قطعی ۶ ساعته عذرخواهی کرد

مدیر ارشد اجرایی فیس بوک در پستی در همین شبکه اجتماعی به دلیل قطعی گسترده سرویس‌های اینستاگرام و واتس‌اپ از کاربران عذرخواهی کرد.

علت قطعی شش ساعته سرویس‌های فیس بوک چه بود؟

فیس بوک "تغییر پیکربندی اشتباه" را عامل قطعی شش ساعته ای اعلام کرد که روز دوشنبه دسترسی ۳.۵ میلیارد کاربر به شبکه های اجتماعی و سرویس‌های پیام رسان این شرکت شامل واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را قطع کرد.

شعار سازمان فضایی به مناسبت هفته جهانی فضا: زنان در فضا

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است و شاید دیگر زمان آن رسیده است که زندگی بر روی زمین را با کاربردهای بیشتر فناوری‌های فضایی‌ در زمین تجربه کنیم.

مطالب پر بازدید آرشیو