یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابطحي :

آغاز بهره‌برداري از VOD بعد از ايام دهه فجر

تلويزيون اينترنتي - رسانه

یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰:۰۰


مصطفي ابطحي مديرعامل موسسه رسانه‌هاي تصويري از راه اندازي VOD بعد از ايام دهه فجر، خبر داد و گفت: با مشارکت و همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آستانه تاسيس VOD هستيم.

وايمکس نيوز - چند شب پيش بود که حجت الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي در مراسم رونمايي مجموعه فيلم‌هاي بر بال سيمرغ گفت: راه‌اندازي VOD به اقتصاد سينما کمک مي‌کند.

در VOD (مخفف Video On Demand، برنامه ويدئويي درخواستي ضبط شده) اين امکان وجود دارد که فيلم‌هاي سينمايي، سريال‌هاي تلويزيوني، مستندها، برنامه هاي آموزشي و... در اختيار کاربران قرار بگيرد. VOD يکي از مجموعه خدماتي است که از طريق زيرساخت‌هاي مخابراتي و پروژه IPTV قابل دريافت است.

راه اندازي VOD با نظارت سازمان سينمايي و مديريت سيد مصطفي ابطحي مديرعامل موسسه رسانه‌هاي تصويري صورت مي‌گيرد. ابطحي در مورد آخرين اقداماتي که براي شروع به کار اين پروژه صورت گرفته است گفت: بيشتر کارها براي پروژه VOD انجام شده است و زيرساختها به صورت چراغ خاموش پيش مي‌رود. زنجيره‌ي ارزش VOD و مراحل شروع کار تدوين شده است و در حال تنظيم و تدوين آيين نامه‌ها هستيم.

مديرعامل موسسه رسانه‌هاي تصويري با اشاره به اينکه تا آخر سال VOD راه اندازي مي‌شود افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته، بعد از ايام دهه فجر، شرايط براي تاسيس و راه اندازي VOD فراهم مي‌شود و با راه اندازي اين پروژه، انقلابي در حوزه عرضه آثار تصويري صورت مي‌گيرد.

آنچه از تعريف تلويزيون تعاملي(IPTV) برمي آيد انتظار است که IPTV پروژه‌اي مشترک ميان صدا و سيما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات باشد. اما ابطحي گفت که هيچ تعاملي بين صداوسيما و وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي در اين موضوع صورت نگرفته است.

ابطحي همچنين گفت: با مشارکت و همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آستانه تاسيس VOD هستيم و اميدواريم با راه‌اندازي آن در جهت تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي اقدام کنيم.

ابطحي با اشاره به بيانات رهبري در مورد مساله نفوذ اضافه کرد: پروژه VOD سدي در مقابل نفوذ فرهنگي است. با راه اندازي اين شبکه از دانلود‌هاي غيرمجاز جلوگيري مي‌شود و زمينه‌ي شناسايي آثار فرهنگ ايراني براي مردم فراهم خواهد شد.

 

منبع : تسنيم

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو