یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی شستا:

احتمال عرضه خرد و بلوک سهام اپراتور سوم در فرابورس

بورس

یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹:۰۰


معاون برنامه‌ریزی "شستا " از طرحی خبر داد که در صورت تصویب هیات مدیره، اوایل سال آینده 5 درصد سهام اپراتور سوم در فرابورس عرضه می شود تا بعد از کشف قیمت آن زمینه واگذاری بلوکی برای متقاضیان چون گروه بهمن فراهم شود.

وایمکس نیوز - محمد رضا پور ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: یکی از پیشنهادات معاونت برنامه‌ریزی شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ) برای پروژه در حال راه‌اندازی اپراتور سوم، عرضه اولیه سهام آن در فرا بورس است تا از این طریق ضمن جلب مشارکت عمومی، زمینه واگذاری بلوکی سهام آن در فرا بورس برای متقاضیان فراهم شود.
وی ادامه داد: بنابراین در حالی قیمت‌گذاری اپراتور سوم تا پایان امسال نهایی خواهد شد که با تصویب هیات مدیره شستا ابتدا 5 درصد از سهام اپراتور سوم اوایل سال 90 در فرا بورس عرضه خواهد شد. در مرحله بعدی و بعد از کشف قیمت هر سهم که مبنای ارزش گذاری بلوک‌های 10 و 20 درصدی سهام خواهد بود، سهام این اپراتور به صورت عمده و مدیرتی برای متقاضیان خرید عرضه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که اپراتور سوم با چه سرمایه‌ای شروع به کار کرده و در فرابورس عرضه خواهد شد، گفت: سرمایه اسمی برای پروژه‌ایی که در حال اجرا است چندان مهم نیست اما ارزش این سرمایه‌گذاری 4.5 هزار میلیارد تومان برآورد شده که از سال آینده با انتقال داده‌ها و صوت و تصویر شروع به کار خواهد کرد.
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی دیگر که آیا با گروه بهمن هم مذاکراتی برای مشارکت 45 درصدی و فروش بلوکی سهام اپراتور سوم به عمل آمده و "شستا " چند درصد از سهام این اپراتور را به دیگران واگذار خواهد کرد گفت: با مدیران گروه بهمن هم در کنار چند متقاضی داخلی و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مذاکراتی به عمل آمده اما اینکه درصد مشارکت و خرید بلوکی اپراتور سوم چقدر باشد به مسوولان گروه بهمن مربوط است.
پورابراهیمی افزود: میزان عرضه بلوکی و چگونگی واگذاری مدیریتی سهام اپراتور سوم از جمله مقوله‌هایی است که بعد از عرضه اولیه و 5 درصدی سهام آن در بهار 90 مشخص و سپس اعلام خواهد شد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو