شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رشد تقاضا برای تجهیزات میان‌قیمت

افت دلار و فصل خرید به بازار جان داد

بازار

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰


ادامه روند نزولی قیمت دلار آزاد تا اواخر هفته گذشته، در کنار آغاز فصل خریدهای نوروزی و همچنین برگزاری برخی از جشنوراه های فروش نوروزی، موجب رشد نسبی مراجعه و همچنین تقاضا در بازار کالاهای کامپیوتری شده است.

وایمکس نیوز - بررسی های صورت گرفته از بازار کالاهای کامپیوتری و تجهیزات دیجیتال گواه این امر است که در پی کاهش نرخ دلار آزاد به رقم حدود 3520 تومان، سهم مراجعه به بازار نسبت به ماه قبل در حد چشمگیری افزایش یافته و تقاضا برای کالاهای حوزه سلامت، نظیر دستبندهای تناسب اندام، ساعت و تجهیزات گام شمار و همچنین تجهیزات جانبی نظیر هارددیسک، پاوربانک و هدست افزایش یافته است.

به گفته فعالان بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال، در هفته های اخیر میزان تقاضا برای کالاهای میان قیمت که بین 200 تا 500 هزار تومان قیمت دارند، افزایش یافته است.
یعقوبی یکی از فعالان بازار کامپیوتر با بیان این مطلب که این موضوع نشانه خوبی برای کسبه بازار کامپیوتر است می گوید: اگر چه محال به نظر می رسد که بازار به روزهای پررونق نزدیک باشد، اما کسبه هم انتظار رونق ندارند و رکود شدید ماه های گذشته عرصه را به شدت بر فعالان بازار تنگ کرده و همین رشد نسبی خرید و فروش کالاهای میان قیمت می تواند راه گشا باشد.
یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم با تایید گفته های همکارش می گوید: تا پیش از این رونق بازار تجهیزات میان قیمت چندان برای فعالان بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال رضایت بخش نبود، اما در دو ماه گذشته فشار بر بازار در حدی بوده است که به همین میزان اندک تقاضا راضی شده ایم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های نوروزی از سوی برخی از شرکت های عرضه کننده کالا می گوید: برگزاری این جشنواره ها تا حدود زیادی به جلب توجه به سمت بازار کمک کرده است و امیدواریم حداقل در شب عید کسبه بازار دست خالی به خانه نروند.
این درحالیست که برخی از کارشناسان بر این باورند که وضعیت بازار همچنان نامساعد است و این رونق نسبی تجهیزات ارزان قیمت نشانه آن است که خریداران قصد ندارند به سراغ کالاهای گران قیمت بروند و می خواهند تا زمان کاهش قیمت ها دست نگه دارند. به گفته آنها، این خرید های میان قیمت دردی از بازار کامپیوتر دوا نمی کند و آسیبی که در این مدت بازار دیده است، به زمان زیادی برای التیام نیاز دارد. به گفته آنها در خوش بینانه ترین حالت بازار شب عید امسال با رشد نسبی همین تجهیزات ارزان و میان قیمت مواجه خواهیم بود که این اتفاق تاثیری در وضعیت بازار ندارد.
 
منبع : فناوران
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو