سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

دبیرعلمی دومین همایش فضای مجازی پاک

می توان فضای مجازی را پاک نگهداشت/ فضای مجازی فرصت است نه تهدید

فضاي مجازي - اينترنت - فناوري

یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴:۰۰


دبیر علمی دومین همایش فضای مجازی پاک با اشاره به این که فضای مجازی فرصت است نه تهدید ،گفت: ما در این همایش می خواهیم اثبات کنیم و یا پررنگ تر به این مقوله بپردازیم که می توان فضای مجازی را پاک نگه داشت.

وایمکس نیوز - علیرضا طالب پور روز یکشنبه در نشست خبری دومین همایش فضای پاک افزود: انقلاب اسلامی حرف های فراوانی برای گفتن دارد و این موضوع برای نظام اسلامی فرصت است.
وی، پتاسیل مردمی، سرمایه گذاری روی توان داخلی ، برنامه ریزی منطقی و استفاده از عملکرد پروژه های موفق را از مهمترین عوامل برای تولید محتوای پاک و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: ما می خواهیم این باور را تقویت کنیم که می شود فضای مجازی را پاک نگه داشت.
طالب پور بر لزوم ارائه محتوای جذاب و منطیق بر فرهنگ ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: با روش های اجباری و بخشنامه ها نمی تواند جلوی مردم را گرفت اما با ارائه محتوای جذاب می توان مردم را به سمت محتوای داخلی سوق داد.
رئیس پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی، تعصب ملی و باورهای دینی را سرمایه ای عظیم برای بهره گیری از محتوای داخلی اعلام کرد و گفت: درکنار محتوای مناسب می توان از این سرمایه عظیم برای استفاده بیشتر از محتوای داخلی استفاده کرد.

اراده منجر به حرکت و تحول در فضای مجازی در مسئولان وجود ندارد
وی با اشاره به اینکه شکی نیست که مسئولان دوست دارند فضای مجازی پاک داشته باشند، گفت: اما اراده جدی منجر به حرکت و تحول به نظرم در آنها وجود ندارد.
طالب پور بااشاره به اینکه نمی توان توقع داشت که دولت تمام هزینه های فعالیت های فرهنگی را بپردازد، اظهار کرد: دولت باید زیرساخت های لازم در این زمینه راا فراهم کند.
دبیرعلمی دومین همایش فضای مجازی پاک گفت:دولت توان تامین تامین بودجه های فرهنگی را ندارد و بخش خصوصی هم وارد عرصه ای که چرخش مالی مناسب ندارد نخواهد شد، پس باید با مدیریت هوشمندانه شرایط را برای ورود بخش حصوصی فراهم کنند تا شرایط موجود تغییر اساسی یابد.
وی به درآمدهای اپراتورها در ارزش افزوده محتوا و سرویس اشاره کرد و گفت: اعداد و ارقام بسیار قابل توجهی در این حوزه وجود دارد و یکی از اپراتورها در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان درآمد داشت.
طالب پور ادامه داد: چرخه مثبت مالی سبب شده تا اپراتورها به این سمت هدایت شوند و این روند باید در سایر حوزه ها تعمیم یابد تا بخش خصوصی حضوری فعال در این حوزه ها داشته باشد.
دومین همایش «فضای مجازی پاک» روز 17 اسفند ماه با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
دکترین فضای مجازی پاک و افق های آینده، حفظ، تحکیم و صیانت از نهاد خانواده در فضای مجازی، فناوری های سلامت فضای مجازی (فناوری درخدمت فضای مجازی پاک)،آسیب های فضای مجازی و نحوه تأمین سلامت فضای مجازی از جمله محورهای این همایش است.
امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، نقش رسانه ها، اپراتورهای مخابراتی، سمن ها، صنعت و مردم درسلامت فضای مجازی، اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی مجازی پاک و راه حل های جهانی و بین المللی به کار برده شده در تأمین سلامت فضای مجازی از دیگر محورهای این همایش می باشد.

 

منبع : ایرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو