ارزیابیها براساس 4 محور رضایت مندی کاربران و مشتریان بالحاظ نمودن کیفیت سرویس، قانون مداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری، انجام تعهدات توسعه و اجراء و عملکرد شبکه معین شده انجام میشود.
وایمکس نیوز - حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان با بیان این مطلب گفت: به منظور معرفی برترین ارایهکنندگان سرویسهای فناوری اطلاعات، ارزیابی شرکتهای PAP و SAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز شد.
وی افزود: از بین 18 اپراتور حوزه PAP و SAP تا این زمان 11 شرکت اظهارنامههای خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کردهاند که بررسی اولیه آنها از سوی تیمهای ارزیابی انجام شده است.
وی گفت: از روز گذشته (21 اسفندماه) مرحله بازدید و ارزیابی در محل اپراتورها (Site Visit) آغاز میشود تا میزان انطباق مستندات ارسال شده از سوی آنها با شرایط واقعی مشخص شود.
رضوانی درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورها افزود: ارزیابیها براساس 4 محور رضایت مندی کاربران و مشتریان بالحاظ نمودن کیفیت سرویس، قانون مداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری، انجام تعهدات توسعه و اجراء و عملکرد شبکه معین شده انجام میشود.
وی بیان کرد: امتیاز نهایی اپراتورها از سوی تیمهای ارزیابی و با در نظر گرفتن اصول رگولاتوری همچون رقابت، عدالت، انصاف، شفافیت، صراحت، اخلاق مداری و نوآوری تعیین میشود.