جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قطع تلفن ثابت با عبور از مرز وديعه ها/بدهکاران ميان دوره چه کنند؟

تلفن ثابت

سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰


برخي مشترکان تلفن ثابت علي‌رغم پرداخت صورتحساب تمامي دوره‌هاي پيشين، ناگهان با پيغام "شما بدهي ميان دوره داريد" در تلفن خود مواجه مي‌شوند که نمي‌دانند بايد چکار انجام دهند.

وايمکس نيوز - برخي مشترکان تلفن ثابت ممکن است علي‌رغم پرداخت کامل صورتحساب دوره پيشين و پيش از صدور صورتحساب جديد، با هشداري از سوي مخابرات مبني بر احتمال قطع تلفن براي بدهي مواجه شوند.

اين قبيل مشترکان به تصور خود بدهي ندارند و از اين جهت هشدار مبني بر قطع و يکطرفه شدن خط ثابت را پيش از دريافت صورتحساب جديد، مشکل سيستمي يا شوخي مي‌پندارند.

اما بايد دانست که ممکن است مشترکان تلفن ثابت به دلايل مختلفي قطع شوند؛ علاوه بر درخواست خود مشترک براي قطعي خط در مواردي نيز به سبب بدهي يا به درخواست مراجع قضايي، شرکت مخابرات اقدام به قطع تلفن خواهد کرد.

مشترک معمولا زمانيکه نمي‌خواهد براي مدتي از تلفنش استفاده کند، با مراجعه به مرکز مخابراتي تقاضاي قطع موقت مي‌کند تا هزينه براي او در مدتي که استفاده‌اي ندارد، لحاظ نشود يا کسي از ظرفيت آن سوء استفاده نکند.

قطع به سبب بدهي هم که روشن است يعني صورتحساب دوره پرداخت نشده و مخابرات جلوي استفاده را گرفته است؛ اما نکته‌اي که در ابتدا به آن اشاره شد درباره صورتحساب ميان دوره‌اي بود.

صورتحساب تلفن ثابت هر دو ماه يکبار و در ماه‌هاي فروردين، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن صادر و از طريق پست براي مشترکان ارسال مي‌شود؛ صورتحساب ميان دوره‌اي براي مشترکان با کارکرد بالاست.

اگر از جمله مشترکاني هستيد که استفاده بالايي از تلفن داريد و هزينه‌هاي تماس‌هاي شما معمولا از وديعه تلفن خريداري شده بيشتر است، بنابراين تعجبي ندارد که پيش از موعد صدور صورتحساب‌هاي دوره جديد با هشدار قطع و يکطرفه شدن خط مواجه شويد.

در حال حاضر قيمت خطوط تلفن ثابت 50 هزار تومان است و افرادي نيز در گذشته با قيمت‌هاي بالاتري مثلا 100 هزار تومان خريداري کرده‌اند؛ اين رقم‌ها حکم ودايع را دارد و اگر ميزان استفاده‌تان از تلفن بيش از اين ارقام ودايع شود، مخابرات به صورت سيستمي به شما هشدار مي‌دهد.

معمولا از طريق آنونس در تلفن گفته مي‌شود که استفاده شما به حداکثر ميزان رسيده و با پرداخت ميان دوره ظرف 72 ساعت، امکان استفاده از تلفن را خواهيد داشت.

مشترکان عادي هم که استفاده‌اي تا اندازه ودايع‌شان ندارند، مي‌توانند براي سبک شدن صورتحساب خود با شماره‌گيري 1818 از رقم صورتحساب ميان دوره‌اي خود مطلع شده و بدهي‌شان را خرد خرد بپردازند تا در پايان دوره دو ماهه نياز به پرداخت رقمي زياد نباشند.

برابر آئين‌نامه تقاضا و اشتراک تلفن، آن دسته از مشترکاني که بدهکار مخابراتي به حساب مي‌آيند در صورت عدم پرداخت صورتحساب‌شان، تلفن آنان قطع، تخليه و سپس سلب امتياز مي‌شود. علاوه بر اين، نام مشترک در ليست سياه درج و از ارائه هرگونه سرويس مخابراتي به وي جلوگيري خواهد شد.

در صورت قطع تلفن به دليل عدم پرداخت صورتحساب در مهلت مقرر، براي وصل فوري مي‌توان از طريق سامانه‌هاي 1818 و 2000 قبض را پرداخت کرد که در اين صورت تلفن قطع شده بلافاصله پس از پرداخت بدهي، وصل مي‌شود.

 

منبع : تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو