شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

چوب حراج به اطلاعات شخصی و خصوصی خود نزنید

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


یکی از مهمترین کاربردهای تلفنهای همراه ، استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای ثبت وقایع شخصی و زندگی خصوصی ما است،اما آیا دقت و اهتمام کافی برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود به خرج می دهیم؟

وایمکس نیوز - طبق اظهارات سرگرد کیایی - سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری -برخی از پرونده های شکل گرفته در پلیس فتا ، با موضوع انتشار تصاویر خصوصی شکل میگیرد،به این ترتیب که فردی سودجو با سوءاستفاده از بی دقتی فروشنده تلفن همراه دست دوم،ضمن بازیابی اطلاعات شخصی افراد،این اطلاعات را منتشر یا ابزاری جهت سوء استفاده قرار می دهند.

توصیه اصلی پلیس فتا جهت جلوگیری از بروز اینگونه جرائم این است که :

- در قدم اول پیش از فروش تجهیزات خود،ابتدا به تعویض کارت های حافظه اقدام نمایید

- در گام بعدی چند بار حافظه دستگاه را با اطلاعات غیر ضروری و عمومی پر نموده و سپس حافظه را پاک کنید (این تمهید باعث جلوگیری و سخت شدن امکان بازیابی اطلاعات می شود)

- گام سوم برگرداندن تنظیمات این ابزار به تنظیمات کارخانه ای است

 

هرچند این اقدامات بطور صد در صدی مانع اقدامات مجرمانه نمی شود،اما وقوع آنها را با مشکل مواجه می کنند.نکته مهم  دیگر  به نقل از پلیس فتا ، تحویل تجهیزات به تعمیرکاران معتبر و مجاز جهت تعمیرات و بروز رسانی ها است ، و در صورت امکان تا برطرف شدن مشکل در محل حضور داشته و بر نحوه برطرف شدن مشکل نظارت داشته باشید.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از کلیه کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت های سایبری اعلام کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو