شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرشورای عالی فضای مجازی:

شورای عالی فناوری اطلاعات نقشی در سیاستگذاری ملی نخواهد داشت

فيروزآبادي - شورالي عالي

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲:۰۰


دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:وظایف راهبردی، سیاستگذاری و نظارت درسطح ملی از فعالیت شورای عالی فناوری اطلاعات حذف و این شورا از این پس فقط هماهنگی اجرایی این حوزه را برعهده خواهد داشت.

وایمکس نیوز - شورای عالی فضای مجازی در نخستین جلسه خود در سال 1395، موضوع شوراهای عالی موازی با شورای عالی فضای مجازی را بررسی کرد.در این جلسه تصویب شد که شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع رسانی و شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، منحل و کلیه وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود.
همچنین اعضای شورای عالی فضای مجازی، تصویب کردند که تمام وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی شورای عالی فناوری اطلاعات در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی منتقل و شورای عالی فناوری اطلاعات با تغییر نام به شورای اجرایی فناوری اطلاعات در چارچوب سیاست های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی فعالیت نماید.
ابولحسن فیروزآبادی با اشاره به اینکه این شورا در حوزه تکنولوژی و زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت داشت، افزود: این شورای با حذف وظائف تصمیم گیری راهبردی و نظارت ملی با اطلاق نام جدید به عنوان 'شورای اجرایی فناوری اطلاعات' به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی تاکید کرد که از این پس این شورا فقط وظیفه هماهنگی اجرایی را بر عهده داشته و سیاست گذاری در سطح ملی در حوزه فضای مجازی توسط شورای عالی فضای مجازی انجام می شود.
فیروزآبادی اظهار کرد: برداشتی که فقط تغییر نام صورت گرفته را برداشتی غلط است. به صراحت در مصوب اخیر شورای عالی فضای مجازی آمده است که شورای اجرایی فناوری اطلاعات به عنوان زیر مجموعه شورای عالی فضای مجازی عمل خواهد.
وی بیان کرد: در ابلاغیه مقام معظم رهبری که در سال گذشته صادر شده بود موضوع انحلال شوراهای موازی را از شورای عالی فضای مجازی خواسته بودند که ما پیگیر این موضوع مهم بودیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: اقدامات لازم برای شناسایی شوراهای موازی، در سطح سیاستگذاری، تصمیم گیری راهبردی و نظارت ملی انجام گرفته و در جلسه اخیر نیز سه شورای موازی منحل شدند.
یکی از وظائف شورای دورم فضای مجازی انحلال شوراهای موازی بوده که رهبر معظم انقلاب اسلامی در وظیفه اول این شورا اعلام کرد که انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به منظور تحکیم جایگاه فراقوه ای و موقعیت محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی باید صورت گیرد.
فیروزآبادی تاکید کرد که براساس فرمان مقام معظم رهبری تمام امور مربوط به فضای مجازی باید به صورت متمرکز توسط شورای عالی فضای مجازی انجام گیرد و مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک نقطه کانونی محسوب شود.
شورای عالی اطلاع رسانی در حوزه های فرهنگی، شورای شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در جنبه های امنیتی و شورای عالی انفورماتیک در حوزه کیفیت نرم افزارها فعالیت داشتند که براساس مصوب شورای عالی فضای مجازی منحل شدند.

 

منبع : ایرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو