یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس سازمان فضایی:

کسب و کار فضایی در ایران

دکتر بهرامي - سازمان فضايي

پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰


رییس سازمان فضایی از آمادگی سازمان جهت واگذاری داده های سنجش از راه دور به بخش خصوصی خبر داد و افزود: بخش خصوصی می تواند در حوزه کاربرد به ویژه سنجش از راه دور، به ارایه خدمت بپردازد.

وایمکس نیوز - بنا به اظهارات دکتر بهرامی - رئیس سازمان فضایی - پس از امضای تفاهمنامه این سازمان با وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست ، زمینه برای فعالیت های بخش خصوصی با سازمان فضایی هموار شده است.وی همچنین از فعالتر شدن بخش خصوصی در حوزه کاربردها خبر داد و افزود : باید بازار کسب و کار را فراهم کنیم تا بخش خصوصی مطئن شود کسب و کار پایداری در این حوزه دارد.

با توجه به سیاست کلان دولت در ارتباط غیر مستقیم با مصرف کننده ، رئیس سازمان فضایی گفت :بخش خصوصی به طور معمول دنبال ساخت ماهواره است در حالی که باید از پروژه های بزرگ خارج و در بخش توسعه محصول و فناوری ورود کند. به ویزه که حجم زیادی از اطلاعات موجود است که می تواند توسط بخش خصوصی رمزگشایی شود.

 از دیگر برنامه های سازمان فضایی ، ارتباط بیشتر و مستمر با دانشگاه ها و کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان فعال بخش خصوصی است.دکتر بهرامی در این زمینه افزود : دانشگاه ها می توانند در مراکز رشد به این امر کمک کنند و فقط لازم است فضای کسب و کار را طراحی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو