شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آلمانی ها در منطقه اقتصادی پیام

همکاري

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳:۰۰


رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام با اشاره به رایزنی با یک شرکت آلمانی تولیدکننده سلولها و پنل های خورشیدی، اظهار داشت: فاز نخست این پروژه در زمینه تولید پنل های خورشیدی، با اعتباری بالغ بر 170 میلیون یورو ( بیش از هفت هزار میلیارد ریال) در زمینی به مساحت 200 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد بود.

وایمکس نیوز - مهندس مختاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص نحوه همکاری، گفت: در این پروژه، شرایط محیطی به لحاظ میزان تابش نور خورشید از اهمیت خاصی برخوردار است و از این رو، در این جلسات، پتانسیلها و قوانین منطقه ویژه و چگونگی فعالیت ها و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام، همچنین با اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، خاطر نشان کرد: این سرمایه گذاری می تواند زمینه انتقال دانش و فناوری مرتبط با آن را برای کشور فراهم کند.
مهندس مختاری با اشاره به سابقه این شرکت در حوزه طراحی، ساخت و احداث نیروگاه خورشیدی پیشرفته متصل به شبکه های توزیع و یا منفصل از شبکه، افزود: این شرکت تا کنون در کشورهای آلمان، هند، نیجریه، تونس، کره جنوبی و بنگلادش با سرمایه گذاری در زمینه احداث کارخانه های سلولها و ماژول های خورشیدی به فعالیت پرداخته است.
وی با اشاره به همکاری و هماهنگی وزارت نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه ادامه داد: امیدواریم تا پایان فروردین 95جمع بندی نهایی نسبت به چگونگی آغاز فعالیت و انعقاد قرارداد انجام و در نهایت در اردیبهشت ماه با حضور مقامات دو طرف، کلنگ احداث آن زده شود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو