یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مقدمات راه اندازی بزرگترین دیتاسنتر ایران

ديتاسنتر - سرور - اينترنت

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات پستی اظهار کرد: به زودی بزرگترین مرکز دیتای کشور در ساختمان مرکز مکانیزه پست راه اندازی می شود.

وایمکس نیوز - وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود در روز پایانی همایش تبیین سیاست های شرکت پست در سال 95، به انتخاب ساختمان مرکز مکانیزه پست برای ایجاد بزرگترین دیتا سنتر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی بخشی از یک طبقه ساختمان مرکز مکانیزه پست در اختیار سازمان فناوری اطلاعات برای ایجاد بزرگترین دیتا سنتر کشور اختصاص می یابد که این اقدام می تواند در جهت ایجاد سرویس های الکترونیکی پستی نیز کمک شایانی نماید به طوری که مسئولان شبکه پستی دیگر دغدغه ای برای اختصاص پهنای باند نخواهند داشت.

دولت الکترونیک و نقش مهمی که پست در استقرار آن دارد یکی دیگر از نکات مهم سخنان وزیر ارتباطات بود. وی در این خصوص بیان کرد: شما مهم ترین بخش در تحقق و استقرار دولت الکترونیک در کشور می باشید که بدون حضور پست این امر محقق نخواهد شد.

دکتر واعظی همچنین سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک از سوی پست را اقدامی بسیار ارزشمند و خوب توصیف نمود که هم از منظر اجتماعی و هم اقتصادی برای این شبکه سود و منفعت خواهد داشت.

وی پس از آن با برشمردن برخی از مشکلات موجود در شبکه پستی، خواستار رفع هر چه سریع تر این دسته از مسائل شده تا ضمن حفظ اعتماد مردم، در جایگاه و شأن موقعیت حقوقی پست نیز خللی ایجاد نشود.

وی در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد تا در سال 95، شاهد تحول بزرگ در شبکه پستی و تحقق اهداف مد نظر باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو