دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از سوی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک

20 میلیارد ریال برای بومی سازی سه حسگر خودرو سرمایه گذاری شد

سنسور

یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰


صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) برای تولید سه حسگر خودرو 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد.

وایمکس نیوز - مدیرعامل شرکت الکترونیک پردازش سبلان که سازنده این حسگرها به شمار می رود، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو در سال 1395 و نیاز هر خودرو به این سنسورها، پیش بینی نیاز تعداد فوق برای سنسورهای تولیدی این شرکت قطعی است.
«ناصر کهنی» افزود: در صورت تامین 150 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز از سوی بانک‌ها و نهادهای پولی و مالی کشور، این شرکت توان تولید سنسورهای فوق را با اتکا به فناوری بومی خواهد داشت.
به گفته وی، بازار منطقه ای برای صادرات حسگر فشار و دمای هوا «TMAP»، حسگر دور موتور و حسگر نقطه مرگ بالا مهیاست.
کهنی گفت: حسگر فشار و دمای هوای ورودی، اطلاعات هوای ورودی را به سیستم مدیریت کنترل موتور (ECU) می‌دهد و این سیستم میزان هوای ورودی را تعیین می‌کند. در واقع با وجود این حسگر در موتورهای انژکتوری، دیگر هیچگاه از بابت فشار و دمای هوای ورودی، تنظیم موتور به هم نخواهد خورد.
وی درباره عملکرد حسگر دور موتور اضافه کرد: این حسگر یکی از مهمترین قطعه های سیستم انژکتوری است و در صورت خرابی، خودرو استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود.
محل قرارگیری سنسور دور موتور در روی پوسته کلاچ مقابل فلایویل (Flywheel) و فاصله آن با فلایویل نزدیک 2 میلیمتر است. سیستم مدیریت کنترل موتور(ECU) با دریافت دامنه پالس‌های ارسال شده از حسگر، موقعیت میل لنگ و زمان جرقه زنی سیلندر را تشخیص و دستورهای لازم را به عملگرها می دهد.
کهنی درباره حسگر نقطه مرگ بالا گفت: وظیفه این حسگر، تعیین موقعیت سیلندر شماره یک و تفکیک آن از موقعیت اندازه‌گیری شده توسط حسگر دور موتور است. این کار از طریق تشخیص شیار یا برآمدگی ایجاد شده روی میل بادامک انجام می‌گیرد.
صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (شرکت مادرتخصصی- سهامی خاص) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت و صد درصد دولتی است که تشکیل آن به موجب قانون سال ١٣٧٥ تصویب شد و اساسنامه آن در سال ١٣٧٦ به تصویب هیات وزیران رسید.

 

منبع : ایرنا

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو