جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرد

برگزاری جلسات متعدد برای کاهش هزینه اینترنت

کابل - اينترنت

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰:۰۰


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) درباره نقش ICT در اشتغال‌زایی، لزوم کاهش قیمت اینترنت برای توسعه بازار موجود و حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ و استقبال از حضور این شرکت‌ها در ایران توضیح داد.

وایمکس نیوز - ناصرعلی سعادت امروز در نشستی که امروز در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شده بود، با اشاره به احتمال حضور شرکت‌های آمریکایی مانند مایکروسافت و اپل در ایران اظهار کرد: این شرکت‌ها جدای از تحریم‌های جهانی تحریم‌های خود را دارند و اگرچه علاقه‌مند به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اما باید از قوانین کشور خودشان تبعیت کنند، اما ما در هر حال از حضور شرکت‌ها از سراسر دنیا استقبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات متعدد برای کاهش هزینه اینترنت بیان کرد: یقینا کاهش قیمت اینترنت لازم است و نرخ مواد اولیه‌ای که به دست عرضه‌کنندگان می‌رسد باید کاهش پیدا کند. هر کاهش قیمت منطقی باعث توسعه اندازه بازار می‌شود و دسترسی مردم به اینترنت از پارامترهای مهم توسعه اقتصادی است و دولت هم در حال تلاش برای انجام این کار است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ادامه با تاکید بر ایجاد اشتغال در حوزه ICT خاطرنشان کرد: اشتغال ملموس در بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و برای کشوری مانند ایران که بخش عمده‌ای از افرادی که می‌توانند مشغول به کار شوند جوان هستند، ICT بازار خوبی دارد که از آن جمله می‌توان به طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی و برنامه‌نویسی اشاره کرد.

سعادت به نقش جدی تلکام در اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکین موبایل کشور روبه افزایش است، همچنین گواهی وزارت ارشاد از 140 هزار اپلیکیشن از توسعه این بخش توسط جوانان نشان دارد و علاوه بر اینها، توسعه تجارت الکترونیک که در حجم بالای خرید‌های آنلاین محصولات خود را نشان داده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه باران و تاکید بر نبود مناقصه برای صندوق‌های فروشگاهی گفت: این صندوق‌ها از عملکرد نظام صنفی رایانه‌ای کشور راضی بودند و فرض موجود درباره‌ی نبودن مناقصه برای فروش صندوق‌های فروشگاهی پابرجاست.

رئیس سازمان نصر با بیان این‌که در موضوع الکامپ بحث ما پیشرفت صنعت IT است و نه حضور یک کشور خاص، افزود: برای مثال کشور مولداوی کشوری است که تمام نشست‌های فناوری صنعت اروپا در آنها انجام می‌شود و یا ایرلند که بسیاری از تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آنجا صورت می‌گیرد و ما فارغ از اندازه و مکان کشورها به صنعت آنها نگاه می‌کنیم. بنابراین اولویت ما این است که دست‌اندرکاران صنعت IT با چه مزیت‌هایی حضور دارند و چه خواصی می‌توانند برای ما داشته باشند و نام کشور اولویت دوم ماست.

همچنین باقر بحری - نایب رئیس سازمان نصر استان تهران - با اشاره به برگزاری الکامپ توسط این سازمان بیان کرد: ظرف یک هفته آینده برای حضور شرکت‌های خارجی اعلام رسمی خواهیم داشت و از آنها برای شرکت در الکامپ دعوت می‌کنیم و ما همچنین در عمان برای دعوت از این کشور در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کردیم.

در این نشست همچنین آزاد معروفی - عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور- با اشاره به جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات و برگزاری آن در اردیبهشت اظهار کرد: حضور چنین جشنواره‌هایی برای معرفی افراد حاضر و شناساندن اندیشمندان و دانشگاهیان در هر صنعتی لازم است و در خصوص محورهای ششمین جشنواره فاوا و مشکلات موجود در دوره‌های گذشته جلساتی برگزار شده و تلاش کمیته این است که این جشنواره باکیفیت بالا و به بهترین نحو انجام شود.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو