جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی دانایی خیلیج فارس:

جشنواره دانایی خلیج فارس به دنبال نهادینه کردن فرهنگ خودکفایی است

جشنواره دانايي خليج فارس

سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰


دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس، هدف اصلی از برگزاری این جشنواره نهادینه کردن فرهنگ خودکفایی در کشور عنوان کرد.

وایمکس نیوز- محمد مبین غفوری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) افزود: نهادینه کردن فرهنگ خودکفایی و تبدیل آن به یک برند به طور حتم نیازمند برگزاری جشنواره ها و همایش هایی از این دست می باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این جشنواره با واحدهای مختلف وزارت نفت از جمله پارس جنوبی، نفت و گاز پارس در حوزه خودکفایی همکاری لازم را دارد، گفت: با اینکه تحریم ها ضربات سنگینی را به صنایع مختلف کشور از جمله نفت وارد کرد، اما ما را وادار کرد که به صنایع داخلی اطمینان و اعتماد کنیم.
وی افزود: این در حالی که تا قبل از آن هیچگونه اعتمادی به توان نیروهای داخلی وجود نداشت اما با آزمون و خطا ما به این مهم دست یافتیم به طوری که سال گذشته حدود 500 میلیارد ریال پروژه خودکفایی در حوزه نفت و گاز داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه برگزار جشنواره ملی دانایی خلیج فارس نباید محدود به نمایش و ارائه طرح ها باشد، افزود: طرح های ارائه شده در این جشنواره باید به صورت حقیقی و واقعی به مرحله تجاری سازی نیز برسد.
به گفته وی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این قول را داده است که از بین 181 طرح ارائه شده به ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس 10 طرح را به طور کامل در صنعت نفت اجرایی کند.
وی همچنین با اشاره به برخی نگرانی های شرکت های داخلی فعال در حوزه صنعت نفت و گاز در خصوص ورود شرکت های رقیب خارجی به این عرصه پس از برداشته شدن تحریم ها نیز گفت: شرکت های داخلی نباید نگرانی از این بابت داشته باشند چرا که قرارداد با شرکت های خارجی به صورت کنسرسیوم و به شرط همکاری با شرکت های فعال داخلی است.
دبیر اجرایی ششمین جشنواری ملی دانایی خلیج فارس با بیان این که تا چهارمین دوره برگزاری این جشنواره از سایر حوزه های غیر از صنعت نفت و گاز نیز برای این جشنواره طرح ارائه می شد گفت: از دوره پنجم به بعد این جشنواره به دلیل این که در صنعت نفت و گاز جای یک جایزه ملی خالی بود، با حمایت وزیر نفت و تعیین یک جایزه ویژه برای برترین طرح این جشنواره رسما به بخش نفت و گاز اختصاص یافت.
وی در ادامه اکتشاف، ذخیره سازی، فناوری نانو، ایمنی و محیط زیست و همچنین حفاری را از جمله محورهای برگزاری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس برشمرد.
غفوری افزود: محورهای دیگری همچون کنترل، اندازه گیری و ابزار دقیق، فناوری غشاء، انرژی، کاتالیزور، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پلیمر، مخزن انتقال و توزیع و همچنین فناوری در این جشنواره مورد بررسی قرار می گیرد.
ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر بوشهر در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو