شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

36 راهی که اینترنت ما را تغییر می دهد ( بخش چهارم)

VHS - ذخيره سازي -

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰


در هر بخش 5 مورد از این مجموعه منتشر می شود.در بخش قبلی اطلاعاتی در مورد اختلال در امور جاری زندگی به دلیل کاربرد غلط اینترنت بطور کلی ذکر شد.در این بخش برخی روشهای جدید استفاده از محتوای اینترنتی بیان شده است.

وایمکس نیوز :

16. دیگر شماره های تلفن را حفظ نمی کنیم
این کاری است که لیست مخاطبین و صندوق دریافت پیام ها برای ما انجام می دهند!طی مطالعه ای در سال 2010،هفت نفر از هر 10 نفر شماره ی بهترین دوستشان را ، و بیش از پنج نفر از هر 10 نفر،شماره ی پدر و مادرشان را حفظ نبوده اند.
17. برنامه های تلویزیون یا فیلم ها را در هر زمانی که بخواهیم تماشا می کنیم
دوره ی فیلم های وی اچ اس و نوارهای ویدئویی تمام شده است.با استفاده از سرویس های برخط اشتراک و نمایش ویدئو ، و سهولت و معمولی شدن سرقت محتوای دیجیتال، حتی دوره ی دستگاه های پخش ویدئو هم به سر رسیده است.
18. مجموعه های تلویزیونی پرطرفداری در اینترنت منتشر می شوند
19. هیچکس روزنامه را برای نتایج ورزشی و آب و هوا چک نمی کند
ممکن است بعضی ها این کار را بکنند.اخبار و اطلاعاتی از این قسم بطور گسترده برای تلفن های همراه بصورت برخط منتشر می شوند که بررسی آنها از طریق روزنامه کاری زائد است.این شرایط توضیح می دهد که چرا تیراژ روزنامه ها از میانه دهه 90، بطور پیوسته در حال کاهش است.در مورد تبلیغات مکتوب که دیگر هیچ جای صحبتی باقی نمی ماند!
20. تعداد زیادی از زبان ها از بین رفته اند
یا در حال طی فرآیند نابودی هستند.تنها 5 درصد از بیش از 7.700 زبان دنیا به اینترنت منتقل شده اند؛این اطلاعات دانشمندان را به سمت این نظریه سوق داده است که تا 100 سال آینده از بین خواهند رفت.طرح های حمایت مجموعه ی Wikipedia Incubator سعی در مبارزه با این روند دارند.

 

منبع : واشنگتن پست

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو