یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

36 راهی که اینترنت ما را تغییر می دهد ( بخش پنجم)

هويت - اثر انگشت

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳:۰۰


ردپای زندگی اینترنی در همه جای شبکه ی جهانی گسترده شده است.هویت متفاوتی در حال شکل گیری است که صد البته پیامدها و عواقب مختلفی را با خود بهمراه دارد.

وایمکس نیوز :

21.پیشینه ها و عکس ها به سختی از بین می روند
ناهنجاری ها و عواقب آنها ، و در نتیجه تلافی کردن ها در حال افزایش هستند که این موارد بطور قانونی پیگیری و قانونگذاری می شوند.15 درصد از نوجوانان در آمریکای شمالی ناهنجاری های اینترنتی از خود بروز داده اند.در مجموع چنین مسائلی باعث تولد شرکت هایی برای پاک سازی اطلاعات کاربران از شبکه جهانی شده است.
22. تلاش برای آزادی اطلاعات

(یکی از ویژگی های اساسی شبکه جهانی که آنرا کمی عادلانه تر جلوه می دهد،مبحث آزادی اطلاعات است که امکان دسترسی اطلاعات را برای همه ی افراد فراهم میکند.)
23. از اینترنت برای آشپزی استفاده می کنیم
کتاب های آشپزی هنوز هم فروش خوبی دارند اما میلیون ها نفر از سایت های اینترنتی برای انتخاب غذایی که می خواهند استفاده می کنند؛جابجایی در منابع دستورهای آشپزی بخوبی صورت گرفته است.جان لانگون ، مورخ آشپزی می گوید "من شخصا از اینترنت برای دستور آشپزی استفاده نمی کنم...اما 20 سال بعد از امروز حتما امثال من منقرض شده اند."
24. دیگر در صف بانک ها منظر نمی مانیم
در روزهای نه چندان دور از دوره اینترنت مردم مجبور بودند برای اطلاع از حساب خود یا صدور چک، بطور فیزیکی به بانک مراجعه کنند، یا حداقل با بانک تماس بگیرند.از زمانی که بانکداری برخط رایج شده،سایر مدلهای ارائه خدمات از رده خارج شده اند – بیش از نصف افراد بالغ در آمریکای شمالی از خدمات بانکداری برخط استفاده می کنند – و بسیاری از بانکها با خدمات موبایل بانک ، امکان صدور چک بصورت برخط را برای جلب مشتری فراهم کرده اند.درواقع دیگر اصلا نیازی به صدور چک نیست؛بوسیله خدمات پرداخت مثل .. ، اینترنت با رقم 27 میلیارد دلار در سال گذشته به بزرگترین پایگاه نقل و انتقالات مالی تبدیل شده است که رمزنگاری اعتبارات در قالب مثلا .. بیشترین کشش را ایجاد کرده است.
25.خریدها هم بطور اینترنتی انجام می شوند
79 درصد از دختران نوجوان و 76 درصد از پسران نوجوان در آمریکای شمالی، خریدهای خود را بطور اینترنتی انجام می دهند.البته در خرید حضوری هم جذابیتهایی وجود دارد که باعث می شود با فاکتور 1 مورد از هر 4 مورد، به فروشگاه ها سر بزنند.  

 

منبع : واشنگتن پست

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو