شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

یکی از شاخص های اصلی توسعه دسترسی به باند پهن است

باندپهن

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰


فناوری های نوین تاثیر شگرفی بر زندگی بشر امروز وابعاد اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی جامعه داشته است به نحوی که امروزه یکی از شاخص های اصلی توسعه دسترسی به باند پهن است .

وایمکس نیوز - محمود خسروی معاون وزیر ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گردهمایی مسئولان فرهنگی دستگاه های دولتی کشور  با اعلام این مطلب افزود  :درصد ضریب نفوذ و  شاخص  پهنای باند ، ارتباط  مستقیمی  با  توسعه یافتگی جامعه دارد و به عنوان پیشران توسعه در تاثیر قابل توجهی در تسهیل  امورزندگی  ،اشتغال و عدالت اجتماعی دارد.

خسروی فرصت های علمی برابر  برای   همه  و امکان بهره مندی دانشجویان از کلاس علمی استادان برجسته  از راه دور را، از دیگر فرصت های شبکه باند پهن ذکر کرد و افزود: جابجایی پول در شبکه مجازی به جای نقل و انتقال اسکناس  و ایجاد فرصت های شغلی جدید همگی از مزایای  دسترسی به این شبکه است .

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: قبلا فرهنگ منحصر به مرزها و  فضاهای جغرافیایی بود ولی امروزه فناوری های جدید   این مرزها را به هم ریخته است و این چالشی است که  در صورت تعلل، فرصت ها  را از دست می دهیم  و در صورت مقاومت  در برابر فناوری نمی توانیم دوام بیاوریم .

وی تاکید کرد: ما اعتقاد به فطرت پاک انسان ها داریم و در شرایط بسیار حساس کنونی می توانیم از این فرصت برای توسعه فرهنگ الهی استفاده کنیم .

خسروی توضیح داد: در همه کشورها  موضوع صیانت در شبکه های مجازی وجود دارد ،در آمریکا هم دسترسی به شبکه برای مدارس با دسترسی برای دانشگاه ها، ادارات و مراکز علمی متفاوت است و هزینه  نصب و نگهداری  نرم افرارهای کاربردی را خانواده ها می پردازند اما در کشور ما مسئولیت با دولت است  و هزینه های آن را دولت می پردازد.

در ادامه این مراسم دکتر بنیانیان مشاور و دبیر کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی گفت: باید احساس مسولیت را در مدیران اجرایی بیدار  کنیم  و وزارتخانه ها تصمیمات کلیدی را شناسایی  و با  تعهد ودلسوزی گام های بعدی  را بردارند .

وی افزود: نمی توان ورود فناوری را متوقف کرد چرا که فرصت  ها از دست ما می رود  و باید در مرحله شناسایی آسیب ها و مقابله با آن تمام نهاد ها همکاری کنند .

 در ادامه  سعید مهدیون معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی  در خصوص بررسی  فرصت ها و تهدیدات  تاثیرات فرهنگی ناشی از خدمات شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه گفت:امکان نزدیک کردن انسان ها از طریق شبکه ها برای تعامل و تبادل فرهنگی  در این حوزه یک فرصت تلقی می شود و از سوی  دیگر  نبود آگاهی کافی نسبت به مبانی فرهنگ ملی در هنگام مواجهه با  محتوای بسیار گسترده موجود در اینترنت ممکن است سبب پذیرش یک جانبه فرهنگ های دیگر شود.

 وی در پایان با اشاره به فرصت اشتغال زایی خدمات فناوری گفت : افزایش امکان اطلاع رسانی به آحاد جامعه برای رشد آگاهی های مرتبط با موقعیت اجتماعی و شغلی آن ها،افزایش امکانات شهروندان برای اشتغال با استفاده از امکانات موجود در اینترنت از دیگر فرصت های  این فناوری است .

دومین جلسه گردهمایی مسئولان فرهنگی دستگاه های دولتی کشور در سال جدید در شرکت ارتباطات زیر ساخت برگزار شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو