یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیر عامل جدید مخابرات عنوان کرد

وجود 100 میلیون مشترک مخابرات در کشور

تلفن ثابت

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹:۰۰


مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار صبح امروز برگزار شد.

وایمکس نیوز - در این مراسم که با حضور مدیران مخابراتی و نمایندگانی از سوی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، رسول سراییان - مدیر عامل جدید شرکت مخابرات - به ارائه‌ توضیحاتی پرداخت و گفت: طی هفته‌های اخیر بحث‌های متعددی در ارتباط با بازار ICT کشور مطرح و اینگونه اعلام شد که اکنون بین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان سهم این بازار است.

 وی در عین حال عنوان کرد: براساس تجربیات جهانی شش درصد از اقتصاد کشورها را می‌توان در این حوزه برآورد کرد که اگر قرار است چنین اتفاقی در ایران رخ دهد باید بازار ICT کشور ظرفیتی معادل 80 هزار میلیارد تومان داشته باشد و رشدی سه برابری را دنبال کند.

 مدیر عامل جدید شرکت مخابرات با تاکید بر این‌که در حال حاضر چنین ظرفیتی در کشور وجود دارد، گفت: البته برای دستیابی به این هدف لازم است سرمایه‌گذاری سنگینی در مباحث توسعه‌ای صورت بگیرد.

 سراییان همچنین متذکر شد: نکته‌ی دیگر آنکه روند درآمد باید با نیاز به سرمایه‌گذاری همخوانی داشته باشد، اما در شرکت مخابرات این فاصله روز به روز افزایش پیدا می‌کند که این مساله چالش دوم ماست، چرا که حاشیه سود در حال کاهش و رقابت در حال افزایش دائم است.

 وی ادامه داد: اکنون برخی بازیگران بین‌المللی بدون هیچ مقرراتی وارد بازار ما شده‌اند و به راحتی از این بازار سهم می‌برند.

 مدیر عامل جدید شرکت مخابرات همچنین اظهار کرد: ما در مخابرات نیاز به یک سند بالادست داریم که اگر اکنون سرمایه‌گذاری خاصی در این حوزه صورت می‌گیرد در آینده مشخص باشد سود این سرمایه‌ از چه طریق حاصل خواهد شد.

 سراییان همچنین عنوان کرد: در مجموع شرکت مخابرات در بخش‌های ثابت، سیار و ADSL حدود 95 تا 100 میلیون مشترک دارد که براساس این تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه رتبه اول و در دنیا رتبه 12 را به خود اختصاص می‌دهد.

 وی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که مسئولان این شرکت باید اعتماد مشترکان خود و سهامداران را به گونه‌ای مناسب پاسخ دهند، متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مخابرات طی پنج سال آینده سفری خواهد داشت تا بتواند ارائه‌دهنده سرویس‌های دیجیتال باشد و در این میان مشترک هر سرویسی را که درخواست داشته باشد دریافت می‌کند که قطعا طی چنین مسیری روندی سخت و پرچالش خواهد بود.

 اسدالله دهناد - سرپرست سابق مخابرات ایران - هم در صحبتی کوتاه عنوان کرد: اگرچه دوره سرپرستی مخابرات کمی طولانی‌تر از حد عرف شد اما در این مدت کارها با جدیت دنبال شد و با وجود شرایط بسیار سختی که پیش‌روی ما بود، امور در دست پیگیری قرار گرفت.

 وی با اشاره به سختی‌هایی که عدم اصلاح تعرفه‌ها برای مخابرات به دنبال داشته، اظهار کرد: بدین ترتیب ما با انباشت بدهی‌ها و کاهش نقدینگی مواجه بودیم اگر اغراق نکنم هیچ مدیری در مخابرات در ابتدای کار با این حجم مشکل مواجه نبود و من این مسوولیت را در شرایطی سخت و بحرانی پذیرفتم.

 دهناد همچنین بیان کرد: قطعا کوچک‌ترین اختلال در ارائه خدمات مخابراتی نارضایتی در سطحی وسیع به دنبال خواهد داشت و ما موظف هستیم هم مشترکان هم دولت و هم سهامداران خود را راضی نگه داریم که قطعا این موضوع کاری دشوار است.

 در مراسم تودیع و معارفه مدیران مخابراتی علاوه بر اعضای قبلی و جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار برخی از معاونان وزیر ارتباطات نیز حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به علی‌اصغر عمیدیان (رییس سازمان تنظیم مقررات)، محمود خسروی (مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت) و پرویز دعایی اشاره کرد.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو