یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تشريح فرآيند قانونگذاري در وزارت ارتباطات

واعظي

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ديروز با حضور در همايش فرايند قانونگذاري، الزامات و راهکارها، به تشريح اقدامات انجام شده در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حوزه ICT پرداخت.

وايمکس نيوز - محمود واعظي با اشاره به نگاه دولت به بخش ICT گفت: قطعا اين حوزه به عنوان پيشران و زيرساخت توسعه کشور محسوب مي شود و با توجه به اين حوزه مي توان در جهت توانمند کردن بخش هاي مختلف کشور و بالا بردن بهره وري تلاش کرد.
واعظي گفت: توسعه اين زيرساخت ها موجب شفاف شدن اقدامات و جلوگيري از تبعيض، فساد و جعل مي شود و از طرف ديگر توسعه اين بخش ها موجب تسهيل امور و ارائه خدمات به مردم شود.
وي گفت: در زمينه پست در دو سال اخير به دنبال متحول کردن اين بخش پست هوشمند را طراحي و راه اندازي کرديم تا خدمات بيشتري به مردم داده شود.
وزير ارتباطات ادامه داد: نگاه ما به پست بانک انجام کار بانکي نيست، بلکه دو هدف بانک تخصصي براي ICT و رونق کسب و کار در روستاها و مناطق محروم را دنبال مي کنيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر لزوم توجه به روستاها و مناطق محروم براي جلوگيري از مهاجرت به شهرهاي بزرگ، ادامه داد: با اقدامات انجام شده همه روستاهاي بالاي 20 خانوار داراي خطوط تلفن شده و تلاش کرده ايم که از سال گذشته اينترنت را به روستاها برده و در اين رابطه تا کنون حدود 18 هزار روستا به اينترنت متصل شده و امسال نيز حدود 12 هزار روستا در دستور کار است.
وي همچنين از تلاش اين وزارتخانه بر استفاده از پژوهش هاي بومي و اجرايي کردن سياست هاي اقتصاد مقاومتي تاکيد کرد.
واعظي همچنين مهمترين وظيفه وزارت ارتباطات در حوزه فضاي مجازي را توسعه امکانات و تهيه زيرساخت ها دانست و گفت: طبيعي است بخش هاي ديگر بايد به مسائل فرهنگي و محتوايي آن توجه کنند.
وي با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگي و تربيتي در فضاي مجازي در هفته گذشته، گفت: فضاي مجازي هم  فرصت است هم تهديد و دنبال اين هستيم که همزمان با استفاده از فرصت هاي فضاي مجازي برنامه دقيقي براي کم کردن تهديدات داشته باشيم.
واعظي گفت: در اين خصوص دو برنامه داريم که يکي افزايش امنيت شبکه و ديگري صيانت روابط اجتماعي است که اعتبار مناسبي را از بودجه وزارتخانه اختصاص داده ايم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: با توجه به شرايط کنوني منطقه کشورها از جمهوري اسلامي انتظار دارند که نقش سازنده و تعيين کننده اي دررابطه با مسائل مختلف منطقه اي بازي کند. البته به برکت رهبري داهيانه رهبر معظم انقلاب، همبستگي مردم و ثبات و آرامش در کشور؛ جمهوري اسلامي به عنوان يک کشور الگو شناخته شده است.
واعظي در پايان ابراز اميدواري کرد که مجلس دهم مجلسي باشد که در راستاي منويات رهبري و با حفظ ماموريت هاي ذاتي و همراهي با قواي ديگر فعاليت کند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو