یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بررسی تعرفه های اینترنت فن آوا

کابل - اينترنت

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰


شرکت های مختلفی در حال ارائه سرویس های اینترنت پرسرعت با استفاده از زیرساخت های ارتباطی و کیفیت های متفاوت هستند.هدف ما از ارائه این مجموعه مطالب، شفاف سازی الگوهای مصرف و قیمت گذاری برای شما مصرف کننده گرامی است.

وایمکس نیوز - شرکت داده‌ پردازی فن‌آوا یکی از شرکت های تحت پوشش گروه فن آوا (هلدینگ تخصص در حوزه IT, ICT) است که از سال 1382 فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات انتقال دیتا و ارائه خدمات جانبی آن آغاز کرده است و در حال حاضر دارنده پروانه ارائه‌ ارتباطات ثابت (FCP) در سطح کشور می‌باشد.

*قیمت های هر گیگابایت بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است.

 

همانطور که در جدول هم مشهود است، تعرفه ی هر گیگابایت اطلاعات در طرح یکساله، حدود 400 تومان پایین تر از همرده ی خود با دوره ی یکماهه می باشد.

 

طرح هایی دارای ترافیک شبانه و طرح های معمولی در قیمت هر گیگابایت چندان اختلافی با هم ندارند، با این تفاوت که طرح های دارای ترافیک شبانه از ساعت 2 تا 7 بامداد در تمامی روزهای هفته رایگان است.

 

با مقایسه دو مدل از ارائه سرویس با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه متوجه می شویم علاوه بر اختلاف قیمت به ازاء هر گیگابایت، 5 ساعت ارسال و دریافت رایگان اطلاعات هم در طول شبانه روز به سرویس دارای ترافیک شبانه اضافه شده است.نتیجه اینکه بهتر است از سرویس دارای ترافیک شبانه استفاده کنید.

 

طرح 1024 دارای ترافیک شبانه، در بسته های 30 گیگابایتی هم عرضه می شود، که این حجم با قیمت 83.500 تومان بدون احتساب مالیات در نظر گرفته شده است.هر گیگابایت از این بسته، قیمتی معادل 2.783 تومان را دارا است.برای مشاهده لیست کامل تعرفه ها اینجا کلیک کنید.

 


• سرویس های دارای ترافیک شبانه رایگان : ترافیک مصرفی بین ساعات 2 تا 7 بامداد در تمامی روزهای هفته، رایگان می باشد.
•   مطابق مصوبه 223 کمیسیون تنظیم مقررات، در صورت درخواست مشترک، هزینه راه اندازی تجهیزات انتهایی و نصب مودم 150.000 ریال و به عهده مشترک خواهد بود.
•  به کلیه قیمت های فوق %9 مالیات ( %6 مالیات بر ارزش افزوده و %3 عوارض شهرداری ) افزوده می شود.
•  مبلغ سرویس ها برای دوره یک ماهه محاسبه و درج گردیده است . پرداخت هم زمان و یکجای چند دوره مشممول تخفیف پرداخت نقدی خواهد شد(برای سرویس های سه ماهه 3%، برای سرویس های شش ماهه 7% و برای سرویس های دوازده ماهه 10% تخفیف لحاظ خواهد شد).
•  هزینه نصب تمامی سرویس ها 150.000 ریال و هزینه مخابراتی 50.000 ریال می باشد.
•  متوسط ضریب تسهیم خط سرویسها یک به سه (1/3) می باشد و این ضریب از میزان یک به هشت (1/8) تجاوز نمی نماید.
•  مطابق با بند 3 مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مقررات، ترافیک ارسال به صورت رایگان ارائه می شود.
•  مطابق مصوبات جلسات 152 و 181 کمیسیون سازمان تنظیم مقررات، قیمت سرویس های فوق بر اساس هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه و هزینه ترافیک می باشد.
•  مطابق با مصوبه کمیسیون 181 سازمان تنظیم مقررات، 20 درصد کاهش تعرفه های ترافیک اضافه اعمال گردیده است.
•  برای مصارف کسری از گیکا بایت ، تعرفه به صورت خطی محاسبه می شود.
•  ترافیک اضافه خریداری شده در هردوره توسط مشترک ، فقط به یک دوره بعد منتقل خواهد شد.
•  ترافیک پایه درنظر گرفته شده برای هر سرویس به صورت ماهانه بوده و در صورت خرید یکجای چند دوره ، مقدار گیگ پایه ضرب در تعداد دوره خریداری شده می گردد.

 

طرح های نامحدود :
سرویس های نامحدود شرکت داده پردازی فن آوا در حال حاضر در دو سطح ارائه می گردد.سطح اول سرویس با ضریب اشتراک یک به یک و سطح دوم با ضریب اشتراک یک به هشت ارائه می شود.
ضمنا روی تمامی سرویس های نامحدود شرکت داده پردازی فن آوا شرایط مصرف منصفانه با تایید سازمان تنظیم مقررات در حال اجرا می باشد.
سرویس نامحدود 256 برنزی در سطح اول با ضریب اشتراک یک به یک ، دارای سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه و سقف دانلود 6.59 گیگ می باشد و بعد از آن وارد سطح 2 با ضریب اشتراک یک به هشت می شود که در این سطح دارای سرعت 32 کیلوبیت بر ثانیه و سقف دانلود 10.15 گیگ می باشد.این شرایط در هر ماه اجرایی می گردد.با توجه به هر سرویس سرعت و سقف دانلود از قسمت نارنجی رنگ نمودار قابل دریافت می باشد.

 

(جدول اصلی را از اینجا مشاهده کنید)

اما بخش مهم جدول سرویس های نامحدود، در واقع بخش زردرنگ این جدول است و ضریب اشتراک هم یکی از فاکتورهای به شدت موثر در کیفیت سرویس ارائه شده می باشد.

 

 اولین ستون از سمت راست جدول نمایش دهنده سرعت سرویس در دو سطح 1 و 2 است و ستون های دوم از هر سطر نمایش دهنده حجم قابل دریافت در سرویس (اصطلاحا) نامحدود است.

سرویس ها و سطوح طوری طراحی شده اند که مصرف کننده پر مصرف با شیبی مشخص به سمت محدود شدن حرکت کند، تا کیفیت عمومی سرویس تحت الشعاع قرار نگیرد.

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو