یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اسنودن:

از اپليکيشن Google Allo استفاده نکنيد

گوگل الو

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰


چهارشنبه شب، گوگل براي رقابت با واتس‌ اپ و ديگر برنامه‌هاي مشابه، اپليکيشن پيان‌رسان جديد خود به نام Allo را معرفي کرد. اپليکيشيني که قابليت‌هاي زيادي دارد و از کدگذاري دوطرفه بهره مي‌برد. اما ادوارد اسنودن توصيه کرده از اين اپليکيشن استفاده نکنيد.

وايمکس نيوز - در حالي که استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي و اپليکيشن‌هاي پيام‌رسان روز‌به‌روز بيشتر مي‌شود، گوگل نيز تصميم گرفته با معرفي اپليکيشن Allo يک بار ديگر وارد ميدان رقابت شود. به نظر مي‌رسد گوگل از هنگ‌اوتز تجربه‌هاي زيادي اندوخته و اين بار اپليکيشني درخور توجه را معرفي کرده است. الو ويژگي‌هاي جذاب زيادي دارد و همانند واتس‌اپ از کدگذاري دوطرفه بهره مي‌برد.

اما ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور شب گذشته در توئيتر خود پيشنهاد کرده از اين اپليکيشن استفاده نکنيد. وي معتقد است با اينکه گوگل در الو از کدگذاري دوطرف بهره گرفته، ولي چون به صورت پيش‌فرض اين قابليت خاموش است نبايد از آن استفاده کرد. او مي‌گويد اين تصميم بيشتر يک حرکت بازاري است در حالي که اپليکيشن‌هايي چون آي‌مسيج و واتس‌اپ به طور کامل کدگذاري شده هستند.

اسنودن در توئيتر خود متذکر شده است که تصميم گوگل براي غيرفعال کردن کدگذاري دوطرفه به صورت پيش‌فرض در اپليکيشن جديد Allo خطرناک به نظر مي‌رسد و اين برنامه‌ي پيام‌رسان را به گزينه‌اي ناامن تبديل مي‌کند.

معمولا اسنودن پيشنهاد مي‌کند اگر تمايل داريد گفتگوهاي شما شخصي باقي بماند، از امن‌ترين روش‌هاي موجود استفاده کنيد تا مکالمات شما از چشم هکرها و دولت آمريکا دور باشد. اگر قرار است از الو استفاده کنيد، همان ابتدا قابليت کدگذاري دوطرفه را فعال کنيد.

 

منبع : زوميت

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو