شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل مخابرات ایران:

تعدادی از شرکت های استانی امسال واگذار می شود

فيضي

جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳:۰۰


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران انجام معاملات پر حجم در نماد "اخابر" و افزایش انگیزه معامله گران برای تقاضای سهام این شرکت در بازار سهام را ناشی از نزدیک شدن به مجمع عادی سالیانه سهامداران آن اعلام کرد و از احتمال واگذاری سهام برخی از شرکت های استانی تابعه مخابرات در سال جاری خبر داد .

وایمکس نیوز - صابر فیضی با اعلام اینکه مخابرات ایران در مجامع عادی سالیانه خود همواره خاطره خوشی را در زمینه پرداخت به موقع سود تقسیمی برای سهامداران رقم زده است گفت: در حالی که هر گونه سیاست گذاری در زمینه میزان سود تقسیمی منوط به تصمیم سهامداران در مجمع آتی خواهد بود اما با نگاهی به سنوات قبلی می توان انتظار داشت که هیأت مدیره پیشنهاد تقسیم بیش از 50 تا 60 درصد سود تحقق یافته سال مالی 89 را در مجمع ارایه دهد.
وی با بیان اینکه مخابرات ایران تلاش می کند تا در نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال مجمع عادی سالیانه سهامداران خود را برگزار کند، درباره واگذاری سهام شرکت های تابعه "اخابر" در بازار سهام اعلام کرد: عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه مخابرات بحث جدیدی بوده که مدیریت این شرکت به عنوان یک هلدینگ در حال حاضر سعی می کند با جمع بندی جوانب مختلف سهام تعدادی از شرکت های مخابرات استانی را طی سال جاری در بازار سرمایه واگذار کند.
این مقام مسئول در برابر این سوال که آیا با توجه به تداوم روند سودآوری و عملکرد مناسب شرکت در سال مالی 89 احتمال تقسیم سودی 560 ریالی در مجمع آتی وجود دارد، پاسخ داد : در حال حاضر صورت های مالی تلفیقی و عملکرد شرکت های تابعه "اخابر" جمع بندی نشده و هر آنچه که گفته شده بر پایه حدس و گمان شخصی است . این در حالی است که صورت های تلفیقی شرکت از بابت سود و زیان شرکت های فرعی در دوره مالی اخیر تا قبل از 10 روز مانده به برگزاری مجمع عادی سالیانه در اختیار سازمان بورس قرار خواهد گرفت .
وی تحقق انتظارات شرکت مخابرات ایران طی پنج سال گذشته تاکنون را یادآور شد و گفت: در حالی که پیشتر کسی نسبت به تحقق پیش بینی ها در امید نامه "اخابر" امیدوار نبود اما در حال حاضر این شرکت به همه آنها جامه عمل پوشانده و همچنان به سمت پیشرفت گام بر می دارد.
فیضی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا شرکت سرمایه گذاری نور دنا (متعلق به همراه اول) برای حضور در ترکیب سهامداران بالای یک درصد شرکت پست بانک ایران برنامه ای در دستور کار دارد، گفت : در حال حاضر مجموعه مخابرات ایران و شرکت های تابعه تصمیم خاصی برای حضور در ترکیب سهامداری پست بانک نداشته و این در حالی است که عرضه جدیدی نیز در خصوص باقیمانده سهام قابل واگذار این شرکت از سوی خصوصی سازی رخ ندارده است.
وی  از بررسی افزایش سرمایه "اخابر" در آینده ای نزدیک خبر داد و با اشاره به چشم انداز روشن این شرکت افزود: صنعت ارتباطات در ایران همسو با تحولات جهانی در مسیر صعودی بوده و این در حالی است که صنایع مخابراتی کشور به رغم رقابتی بودن بازار داخلی، به دلیل اجرای طرح تحول اقتصادی و تکالیف دولتی مبنی بر حرکت به سمت استفاده بیشتر از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یک جهش فوق العاده ای روبرو بوده که قطعا می تواند به سودآوری فعالان این بازار بیانجامد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو