شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش شبکه های اجتماعی در تشکیل مجلس دهم

سياست - انتخابات

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰


در انتخابات قبلی مجلس معمولا کاندیدها با نصب پوستر و سخنرانی در مناطق مختلف شهر خود را به مردم عرضه می کردند که به علت همین امر باعث نارضایتی شهروندان از ستادهای تبلیغاتی کاندید ها به علت زشت شدن چهره شهر و سر و صداها و شلوغی می شد. اما در انتخابات مجلس دهم چیزی که بیش از پیش نمایان بود ، تغییر انتخابات خیابانی و کارناوالی به بحث و تبادل نظر در فضاهای مجازی بود.

وایمکس نیوز - احزاب و گروه های سیاسی با ایجاد گروه های متفاوت در تلگرام و واتس اپ و ایجاد صفحات در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به جذب مخاطبان این شبکه می پرداختند.طبق آمارها حدود نیمی از مرد کشورمان عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی هستند که این خود گویای اهمیت این شبکه ها در این دور از انتخابات بود.کاندیدهای مستقل هم با ساخت کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی استقلال خود را از احزاب و گروه ها اعلام می کردند و مواضع متفاوت خود را از طریق فضای مجازی به مردم می رساندند.

حتی کاندیدهای مسن تر که در گذشته اعتقادی به شبکه های اجتماعی نداشتند با واگذار کردن ستاد مجازی خود به جوانان برای استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای مجازی به تکاپو افتادند.هیچ کاندیدی حق اشتباه در سخنرانی ها و مواضع خود را نداشت،زیرا در کسری از ساعت اکثر دنبال کنندگان فضای انتخاباتی از طریق شبکه های اجتماعی متوجه خطاها و مواضع جدید کاندیدها می شدند.

برخی از وعده های انتخاباتی احزاب و گروه ها هم مربوط به شبکه های اجتماعی بود.کاندیدها با قول ها و وعده های انتخاباتی برای بهبود وضعیت سرعت اینترنت و فراگیر شدن فناوری در نقاط دورافتاده ،رای جوانان را هدف قرار می گرفتند. حال با مجلسی روبرو هستیم که به اهمیت فضای مجازی پی برده است و می تواند از فضای مجازی با مردم خود در ارتباط باشد. از همه مهم تر در آینده می توانیم شاهد این باشیم که مجلس طرح های مفیدی را برای توسعه فناوری های نو و بهبود کیفیت اینترنت به تصویب برساند.

 

منبع : سخت افزار

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو