یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بیش از یک میلیارد دستگاه در سال 2011 به شبکه‌ بی‌سیم مجهز می شوند

تزئيني

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰:۰۰


به گزارش گروه تحقیقاتی آیسپلای شمار محصولات الکترونیکی مجهز به فناوری شبکه‌ رایانه‌ای بی‌سیم(WLAN) که در سال جاری میلادی به بازار می آید از یک میلیارد دستگاه فراتر خواهد رفت و در سال 2015 نیز دو میلیارد دستگاه را پشت سر خواهد گذاشت.

وایمکس نیوز - شمار دستگاه‌های الکترونیکی خانگی، رایانه، دستگاه‌های مخابراتی و تجهیزات خودرویی مجهز به فناوری داخلی WLAN مثل فناوری وای‌فای به 1.2 میلیارد دستگاه می‌رسد و در سال 2015 حدنصاب 2.2 میلیارد دستگاه را پشت سر می‌گذارد.

19.7 درصد تجهیزاتی که در سال 2011 وارد بازار شدند دارای امکانات WLAN داخلی بودند در حالی که این شاخص در سال 2010 برابر با 15.6 درصد بود. این درصد در سال 2015 به 28.1 درصد می‌رسد.

آیسپلای 28 دسته‌ی اصلی دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به فناوری WLAN را بررسی کرده است که رایانه‌های شخصی، تلفن همراه، دوربین دیجیتالی، دستگاه بازی ویدیویی خانگی، تلویزیون و دستگاه‌های ناوبری از جمله‌ آنها هستند.

میزان نصب فناوری WLAN در شماری از این دستگاه‌ها مثل مسیریاب‌ها به 100 درصد رسیده است. از لحاظ شمار ورود به بازار هم تلفن‌های همراه مجهز به WLAN با 512.8 میلیون دستگاه در صدر قرار دارند.

 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو