دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير عامل شيائومي دليل ضد آب نبودن محصولات اين کمپاني را توضيح ميدهد

موبايل چيني

سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶:۰۰


شيائومي از جمله کمپاني هايي است که تاکنون گوشي هوشمند ضد آبي را به بازار عرضه نکرده است. دليل اين مسئله را بنيانگذار و مدير عامل کمپاني شيائومي شرح داده است.

وايمکس نيوز - ويژگي ضد آب بودن گوشي هاي هوشمند نيز مانند اکثر امکانات اين دستگاه ها در طي چندين سال به تکامل و بلوغ رسيده است. ما شاهد استاندارد هاي گوناگوني از اين ويژگي بوديم که آنها را با نام هاي IP57، IP63، IP67 و ... ميشناسيم. از سري گوشي هاي هوشمندي که همواره داراي استاندارد ضد آب بوده اند ميتوان به سري Z گوشي هاي سوني اشاره کرد. در ابتدا Xperia Z که اين ويژگي را دارا بود و از استاندارد IP57 برخودار بود که از اين گوشي در عمق يک متري آب به مدت 30 دقيقه حفاظت ميکرد. اما اين استاندارد کمبود هايي داشت. به طور مثال براي زير آب بردن اين گوشي حتما ميبايست درپوش سوکت هاي مختلف گذاشته ميشد در غير اين صورت آب به داخل گوشي نفوذ ميکرد و موجب خرابي ميشد. اما در نسل هاي بعد اين ويژگي کامل و کامل تر شد و سوني به استاندارد هاي بالاتري دست يافت. پرچمداران فعلي سامسونگ يعني گلکسي اس 7 و گلکسي اس 7 اج نيز مانند گلکسي اس 5 از اين استاندارد برخودار هستند. برخي مدل هاي اچ تي سي و موتورولا نيز نه به معناي واقعي کلمه ضد آب اما در مقابل قطرات آب مانند بارش باران مقاوم هستند.

همان طور که گفته شد يکي از کمپاني هايي که هيچ گاه گوشي مقاوم در برابر آب توليد نکرده است، شيائومي، سازنده ي خوشنام چيني است که يکي از 5 سازنده ي برتر تلفن همراه در جهان و برترين فروشنده ي تلفن همراه در چين به شمار ميرود. در حالي که بسياري از طرفداران اين برند درخواست داشته اند تا شيائومي گوشي مقاوم در برابر آب توليد کند، تاکنون کمپاني اين اقدام را انجام نداده است. آقاي Lei Jun، مدير عامل کمپاني شيائومي دليل اين مسئله را اين گونه توجيح کرده است که اولا هر گونه آسيبي که به گوشي وارد شود باعث ميشود تا ويژگي ضد آب بودن از دست برود و اين ممکن است به واسطه ي هر آسيب کوچکي اتفاق بيافتد. منظور از اين صحبت اين بوده است که آسيبي که موجب باز شدن گوشي شود، ويژگي ضد آبب بودن گوشي را منتفي ميکند. اين مسئله براي تمامي گوشي هاي ضد آب صدق ميکند. ديگر دليلي که آقاي Jun آورده اند، اين است که اضافه کردن ويژگي ضد آب به محصولات اين کمپاني باعث ميشود تا قيمت هر محصول بين 20 تا 30 در صد افزايش يابد.

به هر حال يکي از فاکتورهاي اصلي فروش فوق العاده ي گوشي هاي شيائومي، قيمت مناسب محصولات اين کمپاني است و ممکن است که با اضافه شدن قيمت، فروش اين کمپاني تحت تاثير منفي قرار بگيرد. به هر حال تا زماني که کمپاني تصميم به اضافه کردن اين ويژگي بگيرد، دارندگان گوشي هاي شيائومي بهتر است که چندان در معرض آب نباشند.

 

منبع : سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو