یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دور جدید کلاهبرداری به بهانه قطع شدن یارانه

تلفن همراه - پيامک

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰:۰۰


«یارانه شما قطع شده است». این پیامکی است که کلاهبرداران در حجمی انبوه برای شهروندان می‌فرستند تا آنها را در دامی که برایشان پهن کرده‌اند گرفتار کنند.

وایمکس نیوز - دور جدید این نوع کلاهبرداری از چند روز پیش در مشهد آغاز شده و تاکنون افراد زیادی را قربانی کلاهبرداران کرده است. ماجرا از این قرار است که کلاهبرداران ابتدا برای شهروندان پیامکی مبنی بر اینکه «یارانه شما قطع شده است» می‌فرستند و بعد از آنها می‌خواهند که برای جلوگیری از قطع شدن به سایتی که آدرس آن را در پیامک درج کرده‌اند بروند.

این سایت شباهت زیادی به سایت رفاهی که مختص یارانه است دارد اما در حقیقت یک سایت جعلی است. کلاهبرداران با ایجاد تغییری بسیار جزئی در آدرس سایت اصلی، سایتی شبیه آن ساخته‌اند و وقتی طعمه‌شان برای جلوگیری از قطع شدن یارانه وارد این سایت جعلی می‌شود، از او می‌خواهند که همه اطلاعات بانکی‌اش، حتی رمزهای اول و دوم عابربانک خود را نیز وارد کند.

طعمه‌ها نیز بی‌خبر از همه جا این کار را انجام می‌دهند حال اینکه کلاهبرداران از طریق همین سایت جعلی به‌راحتی به مشخصات حساب عابربانک طعمه‌هایشان دست پیدا کرده و حساب آنها را خالی می‌کنند. سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی می‌گوید: این کلاهبرداران طی روزهای اخیر موفق شده‌اند از این طریق افراد زیادی را فریب داده و حساب بانکی‌شان را خالی کنند که تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد. وی از شهروندان خواست فریب این کلاهبرداران را نخورند.

 

منبع : همشهری آنلاین

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو