یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توضيح شرکت مخابرات به اظهارات يک نماينده مجلس

تلفن ثابت

پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰


شرکت مخابرات ايران نسبت به اظهارات سبحاني‌فر، نماينده مجلس در خصوص افزايش تعرفه تلفن به ارائه توضيحاتي پرداخت.

وايمکس نيوز - در پي صحبت‌هاي يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در خصوص ارائه خدمات متنوع به مشتريان به جاي افزايش تعرفه تلفن ثابت، روابط عمومي و امور بين‌الملل شرکت مخابرات ايران در پاسخ به اظهارات سبحاني‌فر به ارائه توضيحاتي پرداخت.

در توضيحات شرکت مخابرات آمده است:

"1-درآمدزايي از محل تلفن ثابت، مستلزم حداقل صرفه اقتصادي براي راه‌اندازي و نگهداري خطوط است که در شرايط کنوني و با تعرفه‌هاي فعلي، قابل تحقق نيست.

2-در مورد فصل‌الخطاب بودن کميسيون تنظيم مقررات خوشبختانه با شما هم نظريم و افراد کاردان، آشنا به علم روز و دور از نگاه جناحي و حزبي در اين کميسيون هستند که تعرفه جديد را به تصويب رسانده‌اند.

3-عضو محترم کميسيون صنايع و معادن مجلس به اين نکته توجه کنند که 13 سال عدم افزايش تعرفه مخابرات همزمان بوده با سرعت اعجاب‌آور تغييرات فناوري (سيستم تلفن از آنالوگ به ديجيتال و...) که طبيعتا بار مالي زيادي را به دليل هزينه تغيير فناوري به مخابرات وارد مي‌سازد.

4-خريد سيستم‌هاي پايه اين فناوري جديد با تحريم‌هاي سنگين و ظالمانه غرب همزمان شد که به طور کلي خريد فناوري‌هاي جديد را با مشکل و هزينه بيشتر مواجه کرد. همچنين شرکت‌هايي که قبلا در حوزه فناوري سوئيچ‌هاي نسل قديمي فعاليت مي‌کردند، با تحريم‌ها، از صحنه خدمت‌رساني خارج شدند و نگهداري و پشتيباني اين سيستم‌ها هزينه‌هاي گزافي را در پي دارد.

5-حدود 6 ميليون تلفن ثابت يعني يک پنجم تمام تلفن‌هاي منصوبه، بدون کارکرد و بسيار کم کارکرد مي‌باشند که هزينه نگهداري سنگيني را بدون کوچک‌ترين سودي، به مخابرات تحميل مي‌کند که بايد به نحوي جبران شود.

6-جناب آقاي سبحاني‌فر تنوع بخشيدن به خدمات مخابراتي را راه حل درآمدزايي عنوان کرده‌اند. در پاسخ به ايشان بايد گفت: بايد سرمايه‌اي براي اين کار وجود داشته باشد، وقتي کل درآمد مخابرات پاسخگويي هزينه‌هاي جاري نيست، چگونه مي‌توان در خدمات جديد سرمايه‌گذاري کرد. ما با ايشان هم عقيده‌ايم اما توسعه خدمات جديد فقط يکي از راه‌حل‌هاست، لذا اقدام درست کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات را بايد ستود.

در پايان، اميدواريم نمايندگان محترم مجلس دهم به ويژه اعضاي محترم کميسيون صنايع و معادن کمک کنند تا شرکت مخابرات بتواند خدمات خود را ارايه کند."

 

منبع : ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو