شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

در هر ثانیه از اینترنت چه می‌گذرد؟

جهان مجازي - اينترنت - ارتباطات

پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰


اینترنت مکان پرهیاهو و شلوغی است، در همین چند ثانیه که این خط را خواندید، بیش از دو هزار تماس اسکایپی آغاز شده است و بیش از ۷۰۰ عکس روی اینستاگرام بارگذاری شده‌اند.

وایمکس نیوز - براساس گزارش مادربرد، دسترسی به وب در جهان رشدی نجومی دارد،‌درحال حاضر بیش از 3.4 میلیارد انسان برابر با 46.1 درصد از جمعیت جهان آنلاین هستند درحالی‌ که میانگین هفتگی حضور در فضای مجازی برای بزرگسالان مسلط بر اینترنت 27 ساعت است.

همراه داشتن گوشی‌های هوشمند وب‌گردی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را آسان‌تر ساخته‌است زیرا دیگر نیازی نیست برای ورود به اینترنت پشت میز کامپیوتر بنشینید یا لپ‌تاپتان را روشن کنید. با آگاهی از این موارد، شاید دانستن آمار آنچه در یک ثانیه در اینترنت رخ می‌دهد برایتان جالب‌تر باشد.

در هر ثانیه از اینترنت، 35950 گیگابایت ترافیک اینترنتی دست به دست می‌شود، حجمی برابر 5800 نسخه با کیفیت بالا از فیلم طولانی ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه.

در هر ثانیه در سرتاسر جهان 54907 جستجوی گوگلی، 7252 توئیت، 125406 نمایش فیلم یوتیوب و دو میلیون و 501 هزار و 18 ارسال ایمیل انجام می‌شود،‌درحالی که این ارقام با افزایش تعداد افراد آنلاین رشد می‌کنند.

وب‌سایت internet live stats تعداد وب‌سایت‌های آنلاین موجود را کمی بیش از یک میلیارد اعلام کرده‌است. همچنین تعداد کاربران آنلاین فیس‌بوک را نزدیک به 1.7 میلیارد نفر نشان می‌دهد. این وب‌سایت اطلاعات مورد نیاز خود را از 250 منبع مختلف جمع‌آوری کرده و با استفاده از الگوریتمی شخصی‌سازی شده درباره رویداد‌های آنلاین اینترنت حدس‌هایی آگاهانه می‌زند.

دور از انتظار نیست که تمامی ارقامی که روی صفحه این وب‌سایت نمایش داده می‌شوند، درحال تغییر و افزایشند.

برخی از شرکت‌ها مانند نتفلیکس خود آمارشان را منتشر می‌کنند. این شرکت می‌گوید کاربرانش روزانه 125 میلیون ساعت فیلم و نمایش تماشا می‌کنند، در نتیجه در هر ثانیه 1447 ساعت برنامه در نتفلیکس نمایش داده می‌شود.

 

منبع : همشهری آنلاین

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو