شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اظهارات وزیر ارتباطات درباره دولت الکترونیک در کمیسیون صنایع

واعظي

سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹:۰۰


وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص روند پیشرفت دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، امنیت و صیانت از حوزه IT و ICT و زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین تغییر نظام رتبه‌بندی ایران در حوزه IT صحبت کرد.

وایمکس نیوز - سعید باستانی گفت: وزیر ارتباطات از کاهش رتبه جمهوری اسلامی ایران از 114 به 96 در نظام رتبه‌بندی بین المللی IT‌ سخن گفت.

نماینده مردم تربت حیدریه با اشاره به سخنان و دغدغه های همکارانش در کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون در هریک از محورهای مطرح شده از سوی واعظی، مطالب، انتظارات و دغدغه‌های‌شان را بیان کردند از جمله این که اعضای کمیسیون معتقدند که رتبه 96 ایران رتبه خوبی نیست و باید بیش از این بهبود یابد. قرار شد در جلسات بعدی در خصوص روش ارتقای جایگاه ایران در نظام رتبه‌بندی IT‌صحبت شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نظر اعضای کمیسیون این بود که دلایل تحقق‌نیافتن اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه IT مشخص شود و بر روی این دلایل در قالب برنامه ششم توسعه مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه همچنین ماهواره‌ها و کاوشگرها و شرکت‌ مخابرات و تعهدات این شرکت در حوزه تلفن همراه و ثابت شهری و روستایی و توسعه آن‌ها را از دیگر محورهای مورد بحث بین اعضای کمیسیون صنایع و معادن و وزیر ارتباطات عنوان کرد و افزود: به دلیل حجم و تعدد مطالب قرار شد مباحث در جلسات بعدی نیز ادامه یابد.

به گفته باستانی کاندیداهای کمیسیون صنایع و معادن برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد نیز با انتخاب اعضای کمیسیون مشخص شدند.

وی افزود: حمیدرضا فولادگر، ولی ملکی و سعید باستانی نمایندگان اصفهان، مشکین‌شهر و تربت حیدریه کاندیداهای کمیسیون صنایع برای عضویت در این کمیسیون مشترک هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین نادر قاضی پور، محمدرضا نجفی و محمدحسین فرهنگی نمایندگان ارومیه، تهران و تبریز را نمایندگان کمیسیون متبوعش برای عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه ششم اعلام کرد.

وی گفت:‌ تعیین کمیته‌ها و هیات رییسه آن‌ها و همچنین انتخاب 3 نماینده کمیسیون صنایع و معادن برای عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه 96 به جلسات آینده کمیسیون موکول شد.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو