شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ايجاد پيام رسان داخلي / 60 هزار ميليارد تومان جذب سرمايه در برنامه ششم

داده - اطلاعات - اقتصاد - نمودار

یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰


معاون نوآوري و فناوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار کرد: در جهت حمايت از توليدات بومي، وزارت ارتباطات توليد پيام رسان داخلي غير دولتي را در دستور کار قرار داده است.

وايمکس نيوز - دوايي، معاون نوآوري و فناوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در همايش فرصت هاي سرمايه گذاري و کسب و کار فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران با بيان اينکه وزارت ارتباطات در نظر دارد تا در قالب برنامه ششم توسعه 60 هزار ميليارد تومان با مشارکت بخش خصوصي سرمايه گذاري کند، گفت: ايجاد کريدور علمي و فناوري يکي از برنامه هاي اصلي و از پروژه هاي اقتصاد مقاومتي وزارت ارتباطات است که بالغ بر 14 هزار ميلياد ريال سرمايه گذاري مي طلبد.

معاون فناوري وزارت ارتباطات ادامه داد: ايجاد پارک اينترنت اشياء نيز در کرج با مساحت 20 هکتار، تغيير مأموريت منطقه ويژه پيام که به عنوان هاب پستي شناخته مي شود و ايجاد شهر ICT نمونه از جمله برنامه هاي توسعه اي ما در قالب کريدور است.

وي خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و شوراي عالي فضاي مجازي برنامه هاي جدي در زمينه رونق پيام رسان ايراني در دستور کار دارند و ضوابطي ايجاد خواهد شد که امکان براي ايجاد مسنجر ايراني فراهم شود.

دوايي تأکيد کرد: هدف از ايجاد اين پيام رسان، پيام رسان غير دولتي است و در اين موضوع قوانيني تدوين خواهد شد تا علاوه بر حفظ حريم شخصي کاربران ايراني و اطمينان‌بخشي بابت محرمانگي اطلاعات کاربران، اين پيام رسان از مزيت رقابتي نسبت به نمونه‌هاي خارجي برخوردار باشد.

معاون وزير ارتباطات در ادامه با بيان اينکه در زمينه راه اندازي OTT و شبکه هاي اجتماعي داخلي نيز برنامه هاي مشابهي داريم، گفت: سرمايه گذاري که براي راه اندازي شبکه ملي اطلاعات در سال هاي 92 تا 96 در نظر گرفته شده 320 هزار ميليارد ريال است.

وي همچنين با اشاره به سرمايه گذاري هاي دولت در حوزه فاوا بيان کرد: سرمايه گذاري دولت در بخش زيرساخت حوزه ر دو سال گذشته معادل 3 هزارو پانصد ميليارد تومان بوده که در همين مدت اپراتورها و بخش خصوصي نيز معادل 6 هزارو پانصد ميليارد تومان در بخش لايه دسترسي سرمايه گذاري کرده است.

دوايي در پايان سرمايه گذاري در بخش توليد و تحويل محتواي ديجيتالي کي از مهم ترين سرمايه گذاري ها در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات خواند و گفت: توليد و عرضه محتواي مناسب در حوزه هاي مختلف، راه اندازي OTT و شبکه هاي اجتماعي بومي و همچنين سرمايه گذاري و راه اندازي شبکه هاي توزيع محتوا يا CDN هاي ايراني از جمله سرمايه گذاري ها در اين بخش است که بخش خصوصي مي تواند در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات به آن ها بپردازد

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو