جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضای ذخیره سازی شخصی، استیکرهای پر بازدید و سایر تغییرات اعمال شده تلگرام

تلگرام

پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰


درست یک روز پس از آنکه شایعاتی نادرست درباره هک شدن تلگرام در ایران و به سرقت رفتن اطلاعات 15 میلیون کاربر ایرانی در فضای مجازی منتشر شد، تیم توسعه دهندگان این اپلیکیشن پیام رسان، نسخه جدیدی از آن را برای دانلود آماده کرده اند که شاهد تغییرات جالبی در آن هستیم. در ادامه برخی از اصلی ترین تغییرات صورت گرفته در نسخه بعدی تلگرام را با هم مرور می کنیم.

وایمکس نیوز :

 تب جدید Trending Stickers

احتمالا استیکرها یکی از جذاب ترین ویژگی های تلگرام هستند. بر خلاف سایر برنامه های پیام رسان که استفاده از استیکرها در آنها محدود به مواردی می شوند که توسط توسعه دهندگان ساخته شده باشند، تلگرام به کاربران خود اجازه ساخت استیکرهای دلخواه را نیز می دهد و به همین دلیل روزانه چند صد میلیون استیکر بین کاربران رد و بدل می شود که عمده آنها توسط خود کاربران ساخته شده است. حالا تلگرام در نسخه جدید خود بخشی را به نام Trending Stickers اضافه کرده که به کمک آن کاربران می توانند از جدیدترین و پر بازدیدترین استیکرها در سطح جهان با خبر شده و موارد دلخواه را به مجموعه استیکرهای خود اضافه کنند.
فضای ذخیره سازی شخصی

احتمالا شما هم برای در اختیار داشتن بعضی از فایل ها یا انتقال آنها بین موبایل و رایانه های مختلف از تلگرام استفاده می کنید. این کار معمولا به این صورت انجام میگیرد که شما یک اکانت بدون مخاطب ایجاد می کنید و فایل های مورد نیاز خود را برای این اکانت ارسال می کنید تا در سرور تلگرام ذخیره شده و هر زمانی که به آنها نیاز داشتید بتوانید آنها را دانلود کنید. ظاهرا تلگرام نیز با این ترفند کاربران آشنا شده و به همین دلیل در نسخه جدید از فضای ذخیره سازی شخصی رونمایی کرده است. ایده کار دقیقا مشابه همان روشی است که پیش از این توسط کاربران مورد استفاده قرار می گرفت اما حالا یک حساب ابری (مانند گوگل درایو یا دراپ باکس) در دسترس همه قرار گرفته که هر کاربر می تواند فایل های خود را در آن آپلود کرده و سپس در هر سیستمی به آنها دسترسی داشته باشد.
پیش نمایش گروه ها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از طریق لینکی برای عضویت در یک گروه تلگرامی در موضوعی خاص دعوت شده باشید. در این شرایط احتمالا تمایل دارید بدانید این گروه دارای چند عضو است و چه کسانی در آن حضور دارند تا به این ترتیب ارزش عضویت در آن گروه را بررسی کنید. این قابلیت در نسخه جدید تلگرام با عنوان Group Preview وجود خواهد داشت.
دوربین جدید و افزایش سرعت دانلود

کاربران اندرویدی تلگرام در نسخه جدید با تغییراتی در ظاهر دوربین آن روبرو خواهند شد که اجازه می دهد با تعداد مراحل کمتری یک عکس از درون برنامه بگیرند. همچنین سرعت دانلود فایل های با حجم بالا نیز بین 2 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است.
طراحی جدید برای نسخه دسکتاپ

تلگرام در نسخه دسکتاپ نیز شاهد تغییرات جزئی در طراحی رابط کاربری بوده و البته یک پخش کننده اختصاصی ویدئو نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

تغییرات جدید در نسخه 3.11 اعمال شده و این ورژن از همین حالا برای دانلود در دسترس کاربران قرار داده شده است.

 

منبع : سخت افزار

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو