جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت 208 هزار شکایت از اپراتورهای ارتباطی در سامانه 195

تلفن ثابت

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰


رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به گزارش دوره ای سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(195) در سه ماهه اول سال 95، از رضایت68 درصدی مراجعین به این سامانه خبر داد.

وایمکس نیوز - فرنقی زاد با اشاره به پاسخگویی به بیش از 208 هزار تماس توسط سامانه 195 عنوان کرد: حدود 97 درصد تماس ها، در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده اند و حدود شش هزار تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواستها ثبت شده است که رسیدگی کامل به بیش از 91 درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده اند.
وی خاطر نشان کرد: در این میان 70 درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است؛ پس از طی مراحل رسیدگی، اعلام رضایت کامل داشته اند که نسبت به دوره زمانی مشابه سل قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.
به گفته فرنقی¬زاد در بین اپراتورهای ارتباطی در سه ماهه اول سال 95؛ از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواست های ثبت شده در این سامانه؛ رایتل 70درصد؛ ایرانسل 61 درصد و مخابرات ایران(ثابت و همراه) 60 درصد رضایت مردم را کسب کرده اند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع¬رسانی افزود: همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواستها/ شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول ایرانسل 91 درصد، مخابرات ایران (ثابت و همراه) 89درصد و رایتل 72 درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده اند.
فرنقی زاد افزود: همچنین در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات؛ میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات/ درخواستهای ثبت شده، شرکت ارتباطات فن آوا 91 درصد، داده پردازی فن آوا 89 درصد و آریارسانه اکسین87.5 درصد موفق شدند رضایت شاکی ها را جلب کنند.
وی اظهار داشت: در حوزه شرکت های فعال اینترنتی نیز از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایت ها، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و انتقال داده های رهام داتک ، آریا رسانه اکسین و پیشگامان توسعه ارتباطات100 درصد، داده پردازی فن آوا با99.3 درصد و آسیا تک با 99.1 درصد قرار دارند.
سامانه195 سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت؛ پاسخگویی و پایش درخواست؛ شکایت؛ پرسش؛ انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات من جمله تلفن ثابت و همراه؛ اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواستهای ارتباطات مردمی وزیر است.

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو