شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نقد عملکرد سه ساله دولت

تحقق ماموريت‌هاي ممکن سازمان فناوري اطلاعات

فناوري - دولت الکترونيک

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰


در آستانه هفته دولت و با توجه به آخرين سال از عمر دولت يازدهم، رئيس سازمان فناوري اطلاعات، شبکه ملي اطلاعات و دولت الکترونيک را مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌داند و با اشاره به تحقق طراحي و پياده‌سازي اين برنامه‌ها، نسبت به تکميل آنها تا پايان عمر دولت و در ادامه، برنامه ششم توسعه ابراز اميدواري مي‌کند.

وايمکس نيوز - نصراللـه جهانگرد با اشاره به برنامه‌ها و فعاليت‌هاي سازمان فناوري اطلاعات در دولت يازدهم اظهار کرد: در دولت يازدهم وزارت ارتباطات از اولين روز، شبکه ملي اطلاعات را به عنوان مهم‌ترين دستور کار خود قرار داده بود و ما در سازمان فناوري اطلاعات مسئوليت مديريت مطالعه طراحي و پيگيري پياده‌سازي را بر عهده داشتيم. ماموريت دوم مهم ما نيز طراحي و پياده‌سازي دولت الکترونيک در کشور بوده است.

وي همچنين به ميزان تحقق شبکه ملي اطلاعات اشاره و بيان کرد: طراحي و پيوست‌هاي اين شبکه کامل شده و بخش‌هاي مقدماتي کار که به موازات فعاليت‌هاي وزارتخانه بوده به اجرا گذاشته شده و اميدواريم در هفته دولت فاز اول شبکه ملي اطلاعات در کشور رونمايي شود. مراحل بلوغ و تکامل شبکه نيز در پيش روست که انشااللـه در طي باقي‌مانده عمر اين دولت به تحقق خواهد نشست.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با بيان اينکه دولت الکترونيک چند مرحله دارد، افزود: مرحله اول که در حال حاضر طي شده، اين بوده که دستگاه‌ها به صورت انفرادي امکانات خود را مکانيزه و الکترونيکي کنند و در اختيار مردم بگذارند، مرحله دوم نيز که در آن قرار داريم، پيکربندي روابط بين اين دستگاه‌ها و ايجاد پرتال‌هاي پنجره واحد در کشور است.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به ميزان موفقيت طرح دولت الکترونيکي، اظهار کرد: ما همان سال اول موفق شديم طرح جامع دولت الکترونيکي را به تصويب برسانيم و دستورالعمل به دستگاه‌ها داده شد. اميدوار بوديم بتوانيم مطابق با قانون برنامه و تا پايان برنامه پنجم توسعه بخش‌هاي اجرايي کشور را به اين سمت بياوريم و البته نسبت‌هاي متفاوتي از ميزان الکترونيکي شدن خدمات دستگاه‌ها داده شد.

جهانگرد در پايان خاطرنشان کرد: در ارزيابي‌هايي که پيش رو داريم تصور مي‌کنيم تا پايان سال به اين سطح از کارآمدي خواهيم رسيد که دستگاه‌ها را در فضاي الکترونيکي معرفي کنيم و انشاالله اين هدف و ماموريت هم در اين دولت محقق شده و در پايان اين دوره موفق شويم  مرحله دو را طي کنيم و در دوره بعد و برنامه ششم توسعه نيز به سمت ايجاد دولت هوشمند که سطح بالاتري از پيچيدگي و ارائه خدمات براي مردم هست برسيم.

 

منبع : ايسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو