شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تاثير خدمات حوزه فناوري اطلاعات به ايجاد فضاي تازه براي اشتغال پايدار

اشتغال - کسب و کار

یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰


معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بعد از ظهر شنبه در ديدار با استاندار کرمان و سه هلدينگ بزرگICT، ارتباطات و فناوري اطلاعات را مبنا و زيرساخت توسعه دانست و افزود: با توجه به اقبال مردم به خدمات حوزه فناوري اطلاعات بايد از اين فضاي جديد در جهت ايجاد اشتغال پايدار و پويا، جذب سرمايه و خلق ثروت با مشارکت بخش خصوصي استفاده کنيم.

وايمکس نيوز - براري معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بعد از ظهر شنبه در ديدار با استاندار کرمان و سه هلدينگ بزرگICT، ارتباطات و فناوري اطلاعات را مبنا و زيرساخت توسعه دانست و افزود: با توجه به اقبال مردم به خدمات حوزه فناوري اطلاعات بايد از اين فضاي جديد در جهت ايجاد اشتغال پايدار و پويا، جذب سرمايه و خلق ثروت با مشارکت بخش خصوصي استفاده کنيم.

وي از اشتغال به عنوان يکي از مهمترين دغدغه هاي مسئولان، مديران و همه مردم ياد کرد و گفت: با توجه به اينکه حجم بازار حوزه ICT در پايان برنامه ششم توسعه بيش از 100 ميليارد دلار پيش بيني مي شود، برنامه ريزي جهت تدوين و طراحي مدل توسعه اي بخش در استان به منظور نيل به اهداف فوق که همانا تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي است ضروري مي باشد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به وجود زيرساخت هاي مناسب در استان کرمان و پيش بيني افزايش سهم بخش توليد محتوا نسبت به شبکه، شرايط فعلي را شرايطي بسيار مناسب جهت خلق ثروت از طريق به کارگيري ايده ها و توليد محتواي بومي در استان دانست و يادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از طرح هاي هوشمندسازي در اين استان حمايت مي کند و اين امر با استفاده از نيروي انساني جوان و متخصص استان کرمان، محقق خواهد شد.

استاندار کرمان نيز در اين ديدار ضمن اعلام آمادگي معين مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتي جهت همکاري با مجريان پروژه هاي بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات در اجراي پروژه هاي حوزه از قبيل شبکه هوشمند انرژي، ايجاد شهر هوشمند و .... را در استان کرمان ضروري دانست.

در پايان پس از ارائه تجربيات و سوابق پروژه هاي اجرايي توسط شرکت هاي حاضر، مقرر گرديد مدل توسعه اي استان توسط کميته اي متشکل از استانداري، اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان و نمايندگان شرکت ها تدوين و طراحي تا پس از انعقاد تفاهم نامه اي پروژه ها اجرايي گردند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو