جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بروجردي:

تلفن مصون ملي به زودي در اختيار مسئولان قرار مي‌گيرد

تلفن همراه - امنيت

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰


رييس کميسيون امنيت ملي از انجام اقدامات اوليه براي ساخت تلفن مصون ملي خبر داد.

وايمکس نيوز - علاالدين بروجردي در حاشيه بازديد از مقر پليس فتا گفت: فضاي سايبري يک ميدان جنگ جديد است که لازمه حضور در آن داشتن دانش کافي و افزايش توانمندي‌ها در تمامي عرصه‌هاست.

وي با بيان اينکه يکي از اقدامات پليس فتا مبارزه با تروريستي و تخريبي است، اظهار کرد: بايد به پليس فتا به خاطر اقدامات خود و توانمندي‌هايي که دارد تبريک گفت.

بروجردي با اشاره به اهميت فضاي مجازي گفت: ما از بعد امنيتي در کميسيون امنيت ملي حساس هستيم و بايد اقدامات عملي هم انجام شود. تلفن‌هاي هوشمندي که در دست مردم است ممکن است براي مردم خوب بوده و کاربرد هم داشته باشد.

وي افزود: مسوولان به دنبال توليد يک تلفن ملي مصون هستند که بايد سريع‌تر عملياتي شود. کميته پدافند غيرعامل نيز مصوبه‌اي را در خصوص استفاده از تلفن همراه هوشمند صادر کرده است که اين تصميم در همين راستا صورت گرفته است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اين ممنوعيت شامل کدام مسوولان مي‌شود گفت: با اجرايي شدن طرح تلفن ملي مصون درباره اين مسوولان نيز صحبت خواهد شد.

به گفته رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي توجه به نکات ويژه امنيتي مي‌تواند امنيت را افزايش دهد.

بروجردي افزود: سازمان‌هاي اطلاعاتي به طور مسمتر دنبال کسب اطلاعات است. طرف مامور اطلاعاتي است، در قالب خبرنگاران زنگ مي‌زند و يکسري اطلاعات را کسب مي‌کند که در اين‌خصوص بايد اطلاع رساني مناسب انجام شود.

وي درباره ادعاي محسن رضايي در خصوص قصد داعش در ايجاد ناامني در کشور و انفجار در نماز جمعه گفت: گزارش‌هاي مختلفي از طريق بولتن‌ها ‌ورسانه‌ها به ما ‌مي‌رسد. داعش تيم‌هاي متعددي را از رقه سوريه و موصل عراق فرستاده که خوشبختانه تمام اين تيم‌ها از لحظه حرکت در تور اطلاعاتي ما بودند و همه آنها دستگير شدند.

بروجردي درباره اقدامات عربستان براي ايجاد ناامني در کشمر نيز گفت: عربستان امروز از تمام ظرفيت‌هاي خود براي ضربه زدن به کشور ما در تمام ابعاد استفاده مي‌کند و اخيرا هم حزب منحله دموکرات هم اقداماتي را با حمايت عربستان انجام داده اما در نهايت مکرشان به خودشان بازخواهد گشت.

وي درباره نظرش پيرامون فيلترينگ تلگرام و انتقال سرورهاي اين شبکه اجتماعي به داخل کشور نيز گفت: ما از هر اقدامي که در جهت حفظ منافع ملي باشد استقبال مي‌کنيم و اگر غير از اين باشد ضرر مي‌کنيم.

 

منبع : ايسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو