امروزه نیازهای مشتریان پست به سرعت در حال تغییر است. فناوریهای پیشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جدیدی از مصرفکننده را ایجاد کرده که برای آنها توزیع در منزل کافی نیست بلکه میخواهند در هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشند، به آنان خدمترسانی شود. آنها خواستار خدماتی انعطافپذیرتر و شخصیتر هستند.
وایمکس نیوز - بشار حسین، دبیرکل اتحادیه پستی جهانی، طی پیامی به مناسبت فرارسیدن نهم اکتبر 2016، روز جهانی پست ، این روز را به کارکنان پست کشورها در سراسر دنیا تبریک گفت.
در این پیام آمده است: مشتری، درست همانند دیگر صنایع خدماتی، همواره تمرکز اصلی خدمات پستی در سراسر جهان بوده است؛ اتحادیه پستی جهانی، بهعنوان یکی از اولین نمونههای جهانیشدن، در 142 سال پیش بهعنوان ابزاری برای ایجاد یک شبکه بههمپیوسته جهت برقراری ارتباط در مرزها و فراهم کردن امکان توزیع به سراسر جهان برای ادارات پست، تاسیس شد. امروزه پویایی صنعت و خواستههای مصرفکنندگان، ادارات پست را به سمت توزیع مرسولات به خانههای مشتریان و دقیقأ به در منازل آنان، سوق داده است.
مشتریان به ما اعتماد میکنند و ما هم به مدد تعهدات سرویس همگانی و شبکه توزیع آن، تنها شریک قابل اعتماد برای ارائه خدمات ضروری بهصورت محلی و جهانی به مردم هستیم.
با وجود این، نیازهای مشتریان ما به سرعت در حال تغییر است. فناوریهای پیشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جدیدی از مصرفکننده را ایجاد کرده که برای آنها توزیع در منزل کافی نیست. آنها میخواهند در هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشند، به آنان خدمترسانی شود. آنها خواستار خدماتی انعطافپذیرتر وشخصیتر هستند.
اگرچه این نوآوریها ممکن است منجر به ایجاد اخلال شوند، لیکن امیدواریم ادارات پست، همانگونه که قبلأ هم در مورد سایر پیشرفتها اتفاق افتاده، این چالشها را به فرصتها تبدیل کرده و همچنان گزینه انتخابی مشتریان خود باقی بمانند.
برای نیل به این مهم، ادارات پست باید بهصورت مداوم تغییر و تحول یافته و راههای جدیدی، فراتر از توزیع ساده به درب منزل مشتری، را بیابند.
در راهبرد پستی جهانی استانبول، اتحادیه پستی جهانی بستر مناسبی را برای هدایت صنعت پست در فاصله سالهای 2017 تا 2020 و پس از آن فراهم کرده است. بر اساس این طرح، دستیابی به سه هدف بسیار مهم در این راهبرد مد نظر قرار گرفته است:
• هدف 1 : بهبود همسازگاری زیرساخت شبکه
• هدف 2 : حصول اطمینان از ارائه محصولات مدرن و پایدار
• هدف 3 : تقویت بازار و عملکرد بخش پستی
چشمانداز 2020 اتحادیه پستی جهانی، راهبری دستور کار تغییر و تحول را با تمرکز بر نوآوری، یکپارچگی و ضریب نفوذ برعهده دارد. این چشمانداز هدایتگر کسبوکار صنعت ما برای چهارسال آینده خواهد بود. ما باید برای ایجاد یک جهان پستی تلاش کنیم که در آن نوآوری به اشتراک گذاشته شده، ترویج یافته و توزیع شود؛ جایی که در آن شبکههای پستی بهصورت بینالمللی، منطقهای و ملی با یکدیگر ادغام شده و دولتها، شرکای توسعه و سازمانهای بینالمللی، ادارات پست را همچون وسیله نقلیهای برای توسعه فراگیر درنظر آورند.
منبع : ایسنا
