جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قائم مقام مديرعامل همراه اول تاکيد کرد

ضرورت سياست‌گذاري براي ورود به نسل پنجم ارتباطات

اينترنت - تلفن همراه

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰


قائم مقام مديرعامل همراه اول، با اشاره به سرويس‌هاي متعددي که نسل پنجم ارتباطات مي‌تواند ايجاد گفت: ايران بايد از همين امروز به فکر مدل‌هاي جديد سياست‌گذاري‌ها و ايجاد زيرساخت‌ها در اين حوزه باشد.

وايمکس نيوز- حميدرضا نيکوفر اظهار کرد: امکانات نامحدودي که نسل جديد اينترنت‌هاي تلفن همراه در اختيار کاربران قرار مي‌دهد، ملاحظات فرهنگي و امنيتي را به ويژه در حوزه حفظ حريم شخصي و اطلاعاتي فردي آنها در پي دارد که بايد از هم اکنون براي اين موارد برنامه‌ريزي، سياست‌گذاري و قانون‌گذاري صورت گيرد. 

وي ادامه داد: بدون توجه به اين موارد، صرف ورود يک تکنولوژي جديد به کشور به توسعه پايدار منجر نمي‌شود و ممکن است زمينه‌هاي فرهنگي و قانوني بهره‌گيري از جنبه‌هاي مختلف آن وجود نداشته باشد.

قائم مقام مديرعامل همراه اول با اشاره به زمان‌بر بودن دستيابي بشر به تکنولوژي 5G گفت: ايران نيز مي‌توان در فرايند تحقق اين تکنولوژي نقش داشته باشد و با ديگر کشورها همکاري کند.

نيکوفر تحقق نسل پنجم ارتباطات را نيازمند فعاليت‌ها و گفت‌وگوهاي بين ‌رشته‌اي دانست و افزود: فعالان و متخصصان رشته‌هاي مختلف صنعتي بايد در مورد اين تکنولوژي و کاربردهاي آن گفت‌وگو کنند و به زبان مشترکي برسند.

وي با اشاره به برگزاري نخستين همايش بين‌المللي نسل پنجم ارتباطات گفت: برگزاري چنين سمينارهايي براي گفت‌وگو و تباديل نظر متخصصان و دست اندرکاران امور مخابراتي لازم است.

ضرورت سرمايه‌گذاري در حوزه تله‌کام

قائم مقام مديرعامل همراه اول با اشاره به افزايش ريسک‌پذيري اپراتورها براي سرمايه‌گذاري‌ در امور مختلف بيان کرد: بايد توجيه اقتصادي براي سرمايه‌گذاري در تله‌کام و برنامه‌ريزي براي بازگشت سرمايه در مدت معقول وجود داشته باشد.

نيکوفر افزود: تله‌کام از جمله امور زيربنايي کشور است که در توسعه اهميت بسيار زيادي دارد و اکنون حتي کشورهاي نفت‌خيز نيز در حال سرمايه‌گذاري در اين زمينه هستند.

وي ادامه داد: از تله‌کام مي‌توان در حوزه‌هاي مختلف از جمله افزايش بهره‌وري، آموزش، بهداشت و ايجاد تحول در زندگي روستاييان بهره گرفت.

قائم مقام مديرعامل همراه اول گفت: کشورهايي که از سياست‌هاي شفاف‌تري در حوزه تله‌کام برخوردارند توانسته‌اند ارزش افزوده قابل توجهي در اين حوزه به دست آورند و سهم آن را در توليد ناخالص داخلي خود افزايش دهند.

به گفته نيکوفر، سياست‌هاي کشور بايد به سمت آوردن اينترنت در زندگي شخصي مردم باشد، در عين حال به حفظ اطلاعات و حريم شخصي آنها نيز توجه ‌شود. 

 

منبع : ايسنا

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو